Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 21:31

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
Deze zwartkijkers kijken te veel naar RTL7 overdag. Als je dat aan hebt staan dan vergaat de wereld meerdere keren per dag. "een bloedrode dag op de beurs" bij - 1 % en "een zeer geringe stijging" bij + 1 %.

Uit dat soort hoeken komen ook de opmerkingen van 30 % lucht in de huizenprijzen.

09 jul 2012 22:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Op zich is er wel wat aan de hand natuurlijk, maar het is ook goed om je te realiseren dat ons vermogen om te produceren gelijk is gebleven. Het is niet alsof een orkaan heeft huisgehouden en alle fabrieken afgebrand zijn.

Wat dat betreft is het feit dat we een gebrek krijgen aan diverse grondstoffen een veel groter probleem.

09 jul 2012 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
@Delnoy; al nieuws? Leef met je mee. Sterkte. :salut:

09 jul 2012 22:47
Profiel Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Devils son schreef:
Wat dat betreft is het feit dat we een gebrek krijgen aan diverse grondstoffen een veel groter probleem.

Ik werk in de verpakkingsindustrie en als je ziet wat daar al ontwikkeld is aan recycling en het gebruik ven hernieuwbare grondstoffen en daarnaast ook bio afbreekbare producten. Jammer dat nog te weinig mensen daarvoor extra willen betalen, maar de technology is er.

Positief in dat kader is, dat we soms sneller oplossingen hebben dan we denken. En al deze ontwikkelingen brengen ook investeringen met zich mee en vervolgens omzet en resultaat!

09 jul 2012 23:18
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
O, ik geloof meteen dat het probleem in de toekomst wordt opgelost en ben zelfs van mening dat het een nieuwe economische boom zal geven. Ik ben dus niet negatief, maar het is wel iets waar je meer aandacht voor dient te hebben denk ik dan al die flauwekul waar men nu mee bezig is.

09 jul 2012 23:20
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
@Delnoy; al nieuws? Leef met je mee. Sterkte.

Nee, helaas. Weet wel dat ik de eerste ronde al door ben. Vanavond zou een belronde zijn voor mensen in de voorfase. Die hebben een functie die binnen scope van de FTE reductie zit maar waarbij ze nog gaan kijken of deze mensen nog ergens anders binnen het bedrijf een functie kunnen krijgen (al acht ik die kans niet heel groot als er 5000 man weg moeten :wink: ). De personen die de komende drie dagen bij hun manager moeten komen die moeten per direct vertrekken. Dit heeft te maken met rollen en functies binnen de cybercentra. (Uit frustratie beschadigen van klantsystemen etc). Dus als ik komende week niet bij de hogere legerleiding hoef te komen dan zit ik weer even safe.

Vandaag is de adviesaanvraag naar de COR gepubliceerd en als ik deze goed interpreteer dan maak ik een aardige kans om te kunnen blijven :idea:

Zitten ook weer nadelen aan. Dit is de derde ontslagronde met een nog redelijk sociaal plan. Deze wordt verder versobert na deze ontslag ronde dus daar hoef je ook niet vrolijk van te worden. Daarnaast vind ik de ICT de laatste tijd behoorlijk verandert. Had je vroeger nog het gevoel dat je mooie oplossingen aan het bouwen was voor je klant is het steeds meer een fabriek aan het worden waar op afroepbasis zo snel en goedkoop mogelijk geleverd moet worden. Op zich begrijpelijk maar de glans gaat er zo wel een beetje vanaf. Daarnaast is 4 jaar onrust ook niet echt bevorderlijk voor de werksfeer geweest.

Begrijp me niet verkeerd, heb nog steeds zat uitdaging in mijn werk maar eens in de zoveel jaren is het misschien verstandig om het roer eens helemaal om te gooien en iets te gaan doen waar je weer positieve energie van krijgt. Wellicht eens verstandig om wat zaken op een rijtje te zetten tijdens de aanstaande vakantie en misschien het besluit te nemen om gebruik te maken van de vrijwillige vertrek regeling.

Daarnaast kan ik wel enorm genieten dat ik vandaag te horen heb gekregen dat een hele belangrijke RFP waar ik aan meegeschreven heb vandaag gescoord is. Hiermee gaan we waarschijnlijk onze afdelingstargets halen voor dit jaar en daar zag het in eerste instantie niet naar uit. Daar word ik dus wel weer erg blij van. :mrgreen:

Toch iedereen bedankt voor het meeleven. :thumleft:

Maar nu echt weer on-topic :wink:

09 jul 2012 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ver boven de 200 schreef:
Deze zwartkijkers kijken te veel naar RTL7 overdag. Als je dat aan hebt staan dan vergaat de wereld meerdere keren per dag. "een bloedrode dag op de beurs" bij - 1 % en "een zeer geringe stijging" bij + 1 %.

Uit dat soort hoeken komen ook de opmerkingen van 30 % lucht in de huizenprijzen.

ver boven de 200 schreef:

Jongens, gebruik je gezond verstand. Dat geldt ook voor Devil's Son.

We zijn al over de helft van 2012 en de crisis heeft nog lang niet zijn hoogtepunt bereikt, nu naast Griekenland ook Spanje en Italie in de problemen zijn gekomen. Economieen zijn met elkaar vervlochten. Onze crisis heeft ook gevolgen voor de BRIC-'s, USA, Azie, etc. Zelfs China zit nu in de problemen ondanks het feit dat ze man en macht proberen hun BNP's artificieel op te poetsen.

Zodra Griekenland in januari 2013 de Euro verlaat volgen er vast meerdere en sleept het heel de eurozone met zich mee. Euro implodeert medio 2013 met wereldwijde gevolgen. Alles gaat instorten: de huizenmarkt, de bankensector, etc. Dus de grootste klapper gaan we in 2013 zien.

We hebben het mis als we denken dat het alleen om een economische crisis gaat. We hebben het nu over een financiele en politieke crisis!!! Daarna duurt het nog minstens 5-10 jr. voor we uit de crisis komen.

Als je nu je huis kunt verkopen moet je het nu doen, desnoods tegen een verlies. Over 5 -10 jr. is jouw huis amper de helft waard!

10 jul 2012 8:32
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik woon wel naar mijn zin en was van plan dat nog een paar decennia op deze plek te blijven doen.

10 jul 2012 8:35
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:
[

We hebben het mis als we denken dat het alleen om een economische crisis gaat. We hebben het nu over een financiele en politieke crisis!!! Daarna duurt het nog minstens 5-10 jr. voor we uit de crisis komen.

Als je nu je huis kunt verkopen moet je het nu doen, desnoods tegen een verlies. Over 5 -10 jr. is jouw huis amper de helft waard!

Waar baseer je dat nou op? Je lijkt wel een reïncarnatie van Bompa!

10 jul 2012 8:37
Profiel
PorscheForum Rakker
:roll:

WTF is Bompa?

Roubini: 2013 Could Be A Global Perfect Storm—Much Worse Than 2008
[url]
http://www.businessinsider.com/roubini- ... m-2012-7-a[/url]

Dat jullie je ogen blijven sluiten of je kop in het zand steken is wel te begrijpen...... als slimmere mensen het ook doen wordt het probleem echt niet opgelost :bang:

En er is echt een groot probleem voor wie dat nog niet door heeft

10 jul 2012 8:46
Profiel
Delnoy schreef:

Begrijp me niet verkeerd, heb nog steeds zat uitdaging in mijn werk maar eens in de zoveel jaren is het misschien verstandig om het roer eens helemaal om te gooien en iets te gaan doen waar je weer positieve energie van krijgt. Wellicht eens verstandig om wat zaken op een rijtje te zetten tijdens de aanstaande vakantie en misschien het besluit te nemen om gebruik te maken van de vrijwillige vertrek regeling.

Daarnaast kan ik wel enorm genieten dat ik vandaag te horen heb gekregen dat een hele belangrijke RFP waar ik aan meegeschreven heb vandaag gescoord is. Hiermee gaan we waarschijnlijk onze afdelingstargets halen voor dit jaar en daar zag het in eerste instantie niet naar uit. Daar word ik dus wel weer erg blij van. :mrgreen:

Het glas is bij jou halfvol lees ik wel... Dan komt het altijd wel weer goed. :thumleft:

10 jul 2012 10:18
Profiel
VM020 schreef:

Jongens, gebruik je gezond verstand. Dat geldt ook voor Devil's Son.

Zou je in plaats van dit soort nietszeggende one-liners gewoon mijn vraag willen beantwoorden? Misschien heb je wel verstand van zaken, maar laat dat dan eens zien, in plaats van dat geleuter van je waar werkelijk geen enkele fundering onder zit.

Citaat:

Nou en? Nog afgezien van het feit dat we dat makkelijk kunnen dragen, of mijn huis nu 100 waard is, 50, of 200... het maakt allemaal geen zak uit. Ik woon er met evenveel plezier en de maandlasten blijven gelijk.

Daarnaast: als jouw doemdenken over de euro uit komt... zou dan de waarde van de euro niet compleet inkakken? Hoe kan mijn huis dan nog maar de helft waard zijn over 5-10 jaar? Of is dat na inflatie en vergeet je erbij te vermelden dat mijn hypotheek nog maar 10% is van wat het nu is? Of is het gewoon zo dat je helemaal niet door hebt waar je over praat?

10 jul 2012 10:27
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Voor argumenten moet je niet bij VM zijn. Wat dat betreft dus precies Bompa :mrgreen:

10 jul 2012 11:56
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
VM020 schreef:

Kijk, dat is nou nog eens een nuttig advies. Jij wilt vast mijn huis wel kopen, en ik ga de komende 10 jaar in een tentje wonen, en dan koop ik daarna m'n huis voor de helft weer terug. :mrgreen:

En wat je overige posts betreft:
Ooit wel eens van de uitdrukking "self fulfilling prophecy gehoord"?
Als iedereen elkaar maar blijft napraten, quoten, copy-pasten e.d. zonder zelf ook maar een moment na te denken, komt het vast wel goed met de wereld... :twisted:

10 jul 2012 13:02
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
VM020 schreef:
Zodra Griekenland in januari 2013 de Euro verlaat volgen er vast meerdere .... blablabla

En wordt onze olijfolie dan duurder of juist goedkoper??? :popcorn:

10 jul 2012 13:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:

Zou je in plaats van dit soort nietszeggende one-liners gewoon mijn vraag willen beantwoorden? Misschien heb je wel verstand van zaken, maar laat dat dan eens zien, in plaats van dat geleuter van je waar werkelijk geen enkele fundering onder zit.

Voor onderbouwing moet je bij Jan-Kontne.k de Jager zijn. :ass:

En je gaat me toch niet vertellen dat zodra de euro verdwijnt jij van je schulden verlost bent!?!?!?! :bang:

Laat me toch niet lachen. Je hebt geen flauw benul van wat er werkelijk speelt. Het is allemaal facade wat je nu ziet. Daar zal je spoedig wel achterkomen. De banken zijn degenen die lachend jouw huisje straks voor een prikje opkopen.

10 jul 2012 15:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Je lijkt echt wel een plaat waarin de naald blijft hangen. Kom nou eens met argumenten i.p.v. met loze kreten of hebben ze je dat niet geleerd op de kleuterschool?

10 jul 2012 15:43
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Hoewel ik een hekel heb aan voetballers die om een kaart vragen; heren mods doe maar rood voor die rooie :!: :idea:

10 jul 2012 16:27
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Wat moeten de banken in vredesnaam met al die huizen VM??? Nu werk ik zelf bij een bank maar behoefte aan particulier vastgoed hebben we echt niet (ook nooit gehad). Ook de rest van jouw verhaal is een zeer eenzijdig benadering en daarbij onvolledig waardoor het aan alle kanten rammelt.

al met al :flush:

Laatst bijgewerkt door Michiel911 op 10 jul 2012 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jul 2012 16:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Michiel911 schreef:
..... aan alle kanten rammeld.

RAMMELD met een D. Bankmedewerker met slecht ABN. Je werkt zeker voor de ABN. Ga jij maar snel jouw schoolgeld terug vragen.

Ben ik blij dat ik een aantal jaren geleden ben overgestapt naar Van Lanschot. Moest lachen hoe hoofdkantoor ABN bij mij smeekte om terug te komen. Om de dooie dood niet. :mrgreen:

10 jul 2012 16:46
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Van één junior spaarrekening minder zullen ze bij de ABN niet echt overstuur zijn geweest lijkt me :wink:

10 jul 2012 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Allemaal roepers in de duisternis! :flush:
Ga eens wat werken, leuke dingen doen en lekker in je Porsche rijden in plaats van dit gezwam.

10 jul 2012 16:50
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Het is enigszins confronterend voor onze rode vriend:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12511261/__Veel_lage_IQ_s_in_Amsterdam__.html :mrgreen:

10 jul 2012 17:02
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Ik vind en vond de titel van dit topic al niets, maar de inhoud is nu helaas ook tot een ontzettend matig niveau gezonken.
Wat mij betreft mag dit wel gesloten worden hoor. :bang:

10 jul 2012 17:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Lelystad
@VM je hebt helemaal gelijk, ik schaam mijzelf dood. :oops: gelukkig is een type fout te corrigeren.

10 jul 2012 17:16
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 42  Volgende