Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 22:53

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
VM020 schreef:

Ben ik blij dat ik een aantal jaren geleden ben overgestapt naar Van Lanschot.

Dan heb je kennelijk minder dan een ton op de rekening daar, danwel helemaal geen flauw benul. Of beide natuurlijk... :mrgreen:

11 jul 2012 0:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Alfred schreef:

Misschien omdat iedereen op één of andere manier toch een gevoel heeft dat we richting een tijdperk afstevenen waar het bijna zeker mis moet gaan.
Maar omdat we liever met onze kop in het zand het glas halfvol willen zien zoeken we zondebokken om op af te reageren.
Het is bijna gênant om te zien hoe iemand hier (persoonlijk) wordt aangevallen in zijn eigen topic. Als je het zo verschrikkelijk vindt om "ongefundeerde" stellingen te lezen, sla dit topic dan over.
Het continue blijven afvallen van VM020 zegt meer over jezelf dan over VM020 die naar mijn mening (soms wat kort door de bocht) vertelt wat we allemaal "vrezen"

Zou je even voor jezelf willen spreken? Ik vrees niet zoveel hoor. Natuurlijk komen er nog wat mindere tijden aan en zal er best wat zwaar weer voor de boeg zijn. Maar uiteindelijk gaat de zon ook in de economie weer een keer schijnen en als we het dan allemaal een tandje minder hebben... nou, tsjonge. Het is een stuk jippie voor mensen die echt armoede hebben. Die kunnen zo terugvallen naar te weinig te eten. Maar dat hebben we in NL (gelukkig) niet.

11 jul 2012 0:48
Profiel
VM020 schreef:
Ik dwing je nergens toe. Als je vindt dat het allemaal ongefundeerde onzin is, reageer dan niet en skip dit topic. Maar...................... kennelijk blijven julle toch hierop reageren omdat het jullie raakt: onbewust weten jullie donders goed dat er een kern van waarheid in zit (kijk maar om je heen) en het gaat om essentiele zaken die jullie persoonlijk gaan raken en waar jullie bang voor zijn. Jullie zien het als een bedreiging van jullie huidige status quo.

Nee hoor. Ik hou gewoon niet zo van onzin.

Citaat:
En iets over mij: ik zit in de derivaten.

Tuurlijk. :roll:

11 jul 2012 0:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Devil Son als je het onzin vindt, waarom reageer je hier op?
Een beetje snuggere advocaat negeert onzin verhalen, toch? Wie is hier het sulletje?
En die opmerking over Van Lanschot zegt mij meer dan genoeg over jou.

Ben jij eigenlijk wel advocaat want je spendeert erg veel tijd op dit forum. Zit je verlegen om aandacht of werk?

Je denkt dat je het ventje bent maar ik heb je in mijn snotje. Is het de kift dat jou parten speelt?

11 jul 2012 6:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Aandelen en Euro weer keihard onderuit :cry:

Shares fall as growth downturn fuels earnings worries

Asian shares fell on Wednesday on worries that the global economic slowdown will erode corporate earnings, with the market unconvinced the euro zone can decisively bring down struggling member states' borrowing costs even after yields pulled back.

MSCI's broadest index of Asia-Pacific shares outside Japan <.MIAPJ0000PUS> was down 0.1 percent, after slipping to a new low for the month in the wake of a four-day losing streak in U.S. stocks. Japan's Nikkei average (.N225) shed 0.4 percent. (.T)

"There is a sore lack of momentum in the market," said Chung Seung-jae, an analyst at Mirae Asset Securities, citing a 0.4 percent drop in the Korean equities market (.KS11).

"In addition to pressure stemming from global growth worries, we have disappointing corporate earnings."

European equities rose, however, and Spanish and Italian debt yields eased on Tuesday on the
notion that Europe was moving towards putting its rescue fund into action and as euro zone finance ministers agreed to give the first batch of aid to Spain's troubled banks by the end of July.

Traders were far less upbeat about the euro, which last traded at $1.2266, pinned near a two-year low of $1.2225 hit in early Monday Asian trade.

The latest source of uncertainty for the currency was a hearing by the German Constitutional Court into whether the euro zone's bailout fund, known as the European Stability Mechanism, and planned changes to the region's budget rules are compatible with German law.

The ESM is a crucial tool in helping to bring down borrowing costs of indebted nations and breaking the link between the sovereign debt problem and the banking sector stress in Europe.
"Investors have grown skeptical about the decision-making process in Europe and this has hurt euro sentiment," said Andrew Wilkinson, chief economic strategist at Miller Tabak & Co in New York.

The euro zone's three-year debt crisis, which began with its peripheral members, has engulfed the region's larger economies Spain and Italy. Rome said on Tuesday that it may want to tap euro zone aid to ease its borrowing costs as euro zone finance ministers struggled to soothe market jitters.

JGBS DRAW INTEREST
With risk aversion deeply rooted in the markets, investors were pouring money into safer assets such as bonds issued by sturdier euro zone economies, including the Netherlands and France, as well as by Japan and international organizations, said a portfolio manager at a Japanese insurance company.

"Money, seeking places to park, is finding its way into sovereign debt, especially Japanese government bonds," he said.

"JGBs are not cheap in absolute terms but still look valuable relative to U.S. Treasuries or German Bunds, given Japan's low inflation rate," he said, adding that the European Central Bank's cut in the deposit rate to zero could prompt euro zone banks to shift into safe haven bonds part of the 800 billion euros ($980 billion) they have parked at the ECB overnight.

Some money market traders have also said a probe into an interest rate-fixing scandal for Libor, or London interbank offered rate, could affect Tibor, the Tokyo interbank lending rate, which has traditionally been set high.

An easier interbank lending rate would push down rates on loans and provide incentives for banks to put their money to work in higher-yielding bonds, traders said.
The yield of 30-year JGBs slid to 1.820 percent, its lowest since June 12, while the 20-year bond yield fell to 1.605 percent, matching a five-week low hit on Tuesday.

Commodities and oil, which have recently been hurt by weak data from the United States and China, the world's biggest and second-biggest economies, regained their footing on Wednesday after sharp drops in the previous session.

China's benign inflation and weak imports pointed to softening domestic demand as well as uncertainties over the external economic downturn, keeping intact expectations that its second-quarter gross domestic product report due on Friday will show the slowest growth in at least three years.

Brent crude rose 0.5 percent to $98.47 a barrel and U.S. crude added 0.6 percent to $84.39 a barrel.
Spot gold gained 0.4 percent to $1,574.49 an ounce but stayed firmly capped below $1,600, after posting its biggest one-day decline since late June on Tuesday as investors liquidated assets across the markets.
Gold holdings in the world's eight major exchange-traded products fell by the largest one-day amount since late May, shrinking by 116,427 ounces by the close on Monday to 70.529 million ounces, reflecting some of the investor wariness towards bullion.
Falling Spanish yields helped to improve sentiment in Asian credit markets, where the spread on the iTraxx Asia ex-Japan investment-grade index was 5 basis points narrower.

11 jul 2012 6:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@VMBO: ga je ook nog even uitleggen hoe de bank mijn huis voor de helft gaat kopen? Of blijf je berichten dumpen?

11 jul 2012 8:30
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
VM020 schreef:
Aandelen en Euro weer keihard onderuit

MSCI's broadest index of Asia-Pacific shares outside Japan <.MIAPJ0000PUS> was down 0.1 percent, after slipping to a new low for the month in the wake of a four-day losing streak in U.S. stocks. Japan's Nikkei average (.N225) shed 0.4 percent. (.T)

European equities rose, however, and Spanish and Italian debt yields eased on Tuesday on the
notion that Europe was moving towards putting its rescue fund into action and as euro zone finance ministers agreed to give the first batch of aid to Spain's troubled banks by the end of July.

Commodities and oil, which have recently been hurt by weak data from the United States and China, the world's biggest and second-biggest economies, regained their footing on Wednesday after sharp drops in the previous session.

Brent crude rose 0.5 percent to $98.47 a barrel and U.S. crude added 0.6 percent to $84.39 a barrel.
Spot gold gained 0.4 percent to $1,574.49 an ounce but stayed firmly capped below $1,600, after posting its biggest one-day decline since late June on Tuesday as investors liquidated assets across the markets.

sorry voor je editen in de quote maar jouw zelf verzonnen kop en de inhoud van het bericht matchen niet al te best....

Normale volatiliteit zou ik zeggen, niets aan het handje....

maar goed als je elke dag dat de koersen wat dalen (en elke dag dat ze stijgen kennelijke ook) moord en brand schreeuwt, dan heb je idd een crisis (in je hoofd...) :popcorn:

De reden voor mij om te (blijven) reageren is omdat ik ergens nog enige hoop heb dat er in je berichten ergens een sprankje van onderbouwing komt, waar een discussie over gevoerd kan worden. En ik voel een soort van verre verbondenheid omdat wij twee in feite een volmaakte hedge vormen:
Als er een bankenbelasting wordt ingevoerd, is dat voor jouw positie een bedreiging terwijl het voor mij juist een commerciële kans is :mrgreen:

en dat het best vermakelijk is hoe je in je uppie tegen de stroom in blijft roeien :popcorn:

Laatst bijgewerkt door de Fiscalist op 11 jul 2012 10:02, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jul 2012 9:50
Profiel WWW
Den Haag
Maarten schreef:
@VMBO: ga je ook nog even uitleggen hoe de bank mijn huis voor de helft gaat kopen? Of blijf je berichten dumpen?

Ik zal het je wel even uitleggen:

Het is een kwestie van vraag en aanbod..... niemand wil jouw huis hebben, behalve de bank maar die geeft je maar 50%. en dan verkoop jij voor 50%, simpel... :salut:

11 jul 2012 9:54
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Off-Topic

Delnoy schreef:
Citaat:
in mijn omgeving merk ik niet dat er sprake is van 'crisis'

Ik wel. 5000 man eruit. Komende week krijg ik te horen of ik mag blijven.

Wordt een leuk weekend. :popcorn:

Vanmorgen goed bericht. Mag blijven en heb zelfs promotie gemaakt :cheers:

11 jul 2012 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
even tussendoor, de tip is dus om put opties te nemen op alle indici, aex onder de 100 medio 2013?

11 jul 2012 10:02
Profiel
Den Haag
GEFELICITEERD!!! :ba: :ba: :ba: :ba: :cheers: :ba: :cheers: :ba: :cheers: :ba:

11 jul 2012 10:02
Profiel WWW
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Top Delnoy! Echt van harte man :ba: :cheers: :ba:

11 jul 2012 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Gefeliciteerd Delnoy, wil je nu ook zorgen voor een sneller en stabieler netwerk? :cheers: :cheers:

11 jul 2012 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
@maarten.
Je hebt geen handelsgeest he.
simpel. Stel je raakt baan, vrouw en kinderen kwijt. Kan rekeningen, hypotheek en alimentatie niet meer betalen. Dan is het vr de bank het goedkoopst jouw huis in beslag te nemen of voor een prikkie over te nemen en dit later weer voor een hogere prijs door te verkopen.. Als je pech hebt zit je nog met een restschuld , maar de bank verdient liggend aan jou. Capice?

Laatst bijgewerkt door VM020 op 11 jul 2012 10:20, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jul 2012 10:17
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Leuk :cheers:

Werk dan wel bij KPN maar in een compleet andere tak van sport :mrgreen:

11 jul 2012 10:17
Profiel
Den Haag
VM020 schreef:
@maarten.
simpel. Stel je raakt baan, vrouw en kinderen kwijt. Kan rekeningen, hypotheek en alimentatie niet meer betalen. Dan is het vr de bank het goedkoopst jouw huis in beslag te nemen of voor een prikkie over te nemen en dit later weer voor een hogere prijs door te verkopen.. Als je pech hebt zit je nog met een restschuld , maar de bank verdient liggend aan jou. Capice?

Als Maarten vrouw en kinderen kwijt is houdt hij geld over schat ik zo in :mrgreen:

11 jul 2012 10:21
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
En het goede nieuws blijft maar aanhouden :!:
Vanochtend de trekkingsuitslag bekeken en gezien dat ik zeker 5 minuten eerder met pensioen kan :cheers:

11 jul 2012 10:25
Profiel
Den Haag
of je kunt een ijsje kopen voor het gezin....

moeilijke keuze

11 jul 2012 10:27
Profiel WWW
Nieuwerkerk a/d IJssel
Is misschien een beter idee. Anders zit je weer met een stuk vermogensbelasting wat je moet betalen en met 10 euro prijzengeld extra op de rekening loopt dat nog aardig op in 14 jaar tijd :mrgreen:

11 jul 2012 10:32
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:
@maarten.

Je weet echt niet waar je over praat vriend. Je huis goedkoop in beslag nemen? Ze oefenen hun hypotheekrecht uit bedoel je? Juridisch iets ander verhaal. Voor een prikkie over nemen? Hoe dan?

Ergo: je brabbelt maar wat.

VM020 schreef:
Gefeliciteerd Delnoy, wil je nu ook zorgen voor een sneller en stabieler netwerk? :cheers: :cheers:

L.L

11 jul 2012 10:34
Profiel
VM020 schreef:
Devil Son als je het onzin vindt, waarom reageer je hier op?

Gewoon: vind ik leuk.

Citaat:
Een beetje snuggere advocaat negeert onzin verhalen, toch?

Nee, die weerspreekt ze.

Citaat:
Wie is hier het sulletje?

Jij.

Citaat:
En die opmerking over Van Lanschot zegt mij meer dan genoeg over jou.

Vertel.

Citaat:
Ben jij eigenlijk wel advocaat want je spendeert erg veel tijd op dit forum.

Hoe kom je daar nou bij? Vanwege een paar posts na middernacht?

Citaat:
Zit je verlegen om aandacht of werk?

Afleiding.

Citaat:
Je denkt dat je het ventje bent maar ik heb je in mijn snotje.

Heel fijn voor je.

Citaat:
Is het de kift dat jou parten speelt?

Ben je nu klaar met deze flauwekul en zou je nu eens gewoon inhoudelijke vragen willen beantwoorden? Want dit op de man spelen is wel erg triest. Zelfs voor jouw doen.

11 jul 2012 12:08
Profiel
Delnoy schreef:

Vanmorgen goed bericht. Mag blijven en heb zelfs promotie gemaakt :cheers:

Heel goed!

Een goede vriend van mij overkwam recentelijk hetzelfde. Baan op de tocht en eindigen met een promotie.

11 jul 2012 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
....

Je huis goedkoop in beslag nemen? Ze oefenen hun hypotheekrecht uit bedoel je? Juridisch iets ander verhaal. Voor een prikkie over nemen? Hoe dan?

Jij snapt het echt niet he!
Zolang jouw hypotheek niet is afbetaald blijft het huis eigendom v.d. bank!!! Als jij niet meer aan de betalingsverplichtingen kunt voldoen ben je het haasje en is het kwestie van huisje afpakken en jou eruit kicken. Is jouw huis veel waard kunnen ze tegen een prikkie (een deel van) jouw restschuld vereffenen maar wel zodanig dat je nog altijd een flinke restschuld aan overhoudt. :ass:

11 jul 2012 12:29
Profiel
Jij snapt het duidelijk niet, want wat hier staat is gewoon niet waar.

11 jul 2012 12:31
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Kun je dit onderbouwen, DS? :mrgreen:

11 jul 2012 12:35
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 42  Volgende