Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 17:36

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
PCM vraagjes 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht PCM vraagjes
Hallo allemaal,

Gisteren mijn 2003 Cayenne opgehaald en direkt natuurlijk alles bekeken qua boekjes e.d.
Ik kwam de CD's tegen voor het PCM systeem, 3 CD's met dekking van bijna heel europa echter ik zag een uitgiftedatum van 2003.
Ik dus op zoek (als handige computerjongen) naar een setje recentere discs.
Ik had dit kunstje al vaker gedaan voor andere auto's die ik heb gehad, het lukte altijd wel om een update "ergens" te vinden.

Na een paar uurtjes snuffelen in "nieuwsberichten" en fora kwam ik tot de ontdekking dat het hier niet zo makkelijk is.
Ik lees over 8 bit en 16 bit systemen,versie 1, 2, 2.1 & 3 en DVD en CD systemen.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen in de PCM wereld? Ik hoef niet alles te weten maar ik wil wel graag uiteindelijk een knappe recente mapdisc in mijn Cayenne hebben, een tomtom op het raam vind ik gewoon niet Porsche waardig.

Ik heb een 2003 Cayenne met CD's, geen DVD onder de stoel o.i.d.

Groetjes,
Paul
ps PB mag natuurlijk ook als je me iets wilt melden wat hier niet mag :wink:

13 jul 2012 8:48
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: PCM vraagjes
Paulus de B. schreef:
ps PB mag natuurlijk ook als je me iets wilt melden wat hier niet mag :wink:

Welkom. Lijkt me een belangrijke PS. Algemene informatie over PCM kan natuurlijk gewoon hier. Linkjes en/of tips waar eea te downen is niet.

Lastige nick overigens. We hebben hier al een PaulusdB.... :wink:

13 jul 2012 8:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Haha, zal ik ook wel zijn :ba: Heb hier nog een mooie 3.2 911 staan en ben natuurlijk Porsche liefhebber :thumleft:

Ben benieuwd naar de reacties.

13 jul 2012 9:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Liefhebber of niet, maar een Cayenne is me momenteel nog een brug te ver...

Welkom naamgenoot en kijk eens naar tweedehands Beckers op marktplaats. :idea:

13 jul 2012 23:18
Profiel
PorscheForum Rookie
PaulusdB schreef:
Liefhebber of niet, maar een Cayenne is me momenteel nog een brug te ver...

Welkom naamgenoot en kijk eens naar tweedehands Beckers op marktplaats. :idea:

Nooit gedacht ooit een Cayenne te kopen maar ze komen nu binnen bereik. Ik moet zeggen dat het een machtig mooi bezit is! Als Porsche purist heb ik in het verleden vaak afgegeven op de Cayenne. Ben echter ook realist en gezien dat dit model veel geld voor ons merk opbrengt waarmee weer ander leuk speelgoed gemaakt kan worden.
Langzamerhand is mijn kritiek verstomt en zoals jullie kunnen lezen heb ik er nu eentje gekocht. Natuurlijk wel een echte V8, een Turbo is mij nog net even te duur in aanschaf.
Overigens heb ik een 911, 928 en meerdere 944 (Turbo's) gehad. De 911 heb ik nog.

In een amerikaanse test las ik: ‎"V-8 equipped Cayennes target the guy who may already have a Porsche 911 or equivalent in his garage but "needs" something bigger."

Klopt helemaal voor iemand met een gezin met 3 kids. Wat een mooi gezicht op de oprit!

Groetjes,
Paul

13 jul 2012 23:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb inmiddels een update CD te pakken :cheers: .
Hierop staat te lezen: "PCM2 UPDATE 2.0 AUF 3.0 911+BOXTER". 000.043.205.46

Kan iemand mij vertellen of ik deze in mijn Cayenne kan plaatsen? Ik heb nu een unit met CD's (bovenlader).
Wat ik wil voorkomen is dat de update de hele unit laat vastslaan waardoor ik daarna niets meer aan de PCM heb.....
Is er nog een weg terug na een mislukte halve update?

Groetjes,
Paul

14 jul 2012 13:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Oosterbeek
hi allemaal,

ik ben buitengewoon geinteresseerd in dit verhaal;
ik heb zelf ook een Cayenne S gekocht waarbij de CD-wisselaar een error-melding geeft.
De navigatie CD's heb ik helaas ook niet, na enkele avonden speuren zijn deze ook niet zo eenvoudig meer te vinden.
Nu is mijn vraag of ik de wisselaar (CDC-4) kan uitwisselen voor een DVD wisselaar waardoor ik navigatie DVD kan installeren ipv de CD's.
Ik hoor graag jullie reactie(s) / ervaringen.
Alvast bedankt !

14 jul 2012 16:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Ter afronding van dit onderwerp:
Het bleek dat ik systeem 2,1 met softwareversie 3.0 had.
Ik heb de hand weten te leggen op een set van 8 cd's van heel europa (2008), het was wel even zoeken :wink:

De update-cd heb ik dus niet nodig gehad en de benelux-cd zit inmiddels in de unit.

Groet,
Paul
ps in een linkje voor een 2010 versie ben ik nog altijd geinteresseerd :mrgreen:

18 jul 2012 8:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Oosterbeek
Mijn problemen zijn ook opgelost, zij het anders dan ik had verwacht (heb nu een turbo gekocht waarbij de dvd zat)

20 jul 2012 20:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
:thumleft: mijn navi is niet meer up-to-date, tijd voor een nieuwe wagen :thumleft:

Held :res:

20 jul 2012 20:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]