Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 17:33

Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Geen Cayenne's en Panamera's? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: Geen Cayenne's en Panamera's?
wolf schreef:
ik denk inderdaad dat er wel wat schaamtecultuur is onder de kjn/panam leute :mrgreen:

En terecht, voor t zelfde geld koop je een Quattroporte oid 8)

18 apr 2012 13:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Quattroporte, kreun, moet je wel zorgen dat niemand je ziet 8)

18 apr 2012 17:12
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Deze mag van mij best op een meeting verschijnen:

Afbeelding

Niets mis mee IMHO, maar bezitters voelen zich misschien te ver verwijderd van het Porsche sportwagens gebeuren...

18 apr 2012 20:34
Profiel
993 4S
Peter 993 schreef:

ff naar de film Intouchables kijken;

http://www.youtube.com/watch?v=Mgc19qZOIio

18 apr 2012 22:41
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Peter 993 schreef:

Ehm hoezo?

18 apr 2012 22:50
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik vind dat een Panamera GTS zeker leuk kan meespelen als liefhebbersauto! Dus van mij mogen deze en ook de wat ruigere Cayennes best meedraaien!

18 apr 2012 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Maastricht
Als ik dit zo lees begrijp ik dat een Cayenne of Panamera eigenaar niet komt...wellicht ligt het aan de vele denigrerende opmerkingen van de bekrompen figuren die denken dat de enige echte Porsche nog altijd een 911 is, en niet begrijpen dat ook Porsche gewoon verschillende auto's maakt die allemaal een echte Porsche zijn. Jammer.

19 jul 2012 22:38
Profiel
Moderator
PF #57
heeee, weer iemand met een busje. haaapppp. :mrgreen:

19 jul 2012 23:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ben het wel met Teejoo eens. Er worden hier inderdaad erg vaak denigrerende opmerkingen gemaakt over niet 911 Porsche's. Vaak zogenaamd grappig bedoeld maar toch.
Als je perse onderscheid wilt maken tussen de verschillende Porsche modellen dan zou je ze kunnen indelen in wel of niet sportwagen versus sportieve wagen maar ook dat doen ze niet zo want de Boxster en Cayman worden door diezelfde mensen ook niet voor vol aangezien.
Nein, 911 uber alles! :bang:
Van de willekeurige voorbijganger die weinig van Porsche weet kan ik nog begrijpen dat hij de 911 de enige echte Porsche vindt (vraag me zelf echter wel af hoeveel echt sportwagen de moderne 911 nog is :mrgreen: ) maar van de "liefhebbers" hier op het forum verwacht je toch iets anders.
Jammer, maar zegt m.i. meer over deze mensen dan over de niet-911 modellen.

Just my 2c

19 jul 2012 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Maastricht
Inderdaad, terwijl het toch allemaal niet zo moeilijk is. Het is toch vrij duidelijk dat een Cayenne geen sportwagen is, maar wel de meest sportieve SUV. En dat heeft Porsche met al z'n sportwagen know how toch perfect gedaan. Zo ook de Panamera, die ook in z'n segment toonaangevend is. Een echte Porsche dus.

19 jul 2012 23:52
Profiel
Moderator
PF #57
ook al duizend keer besproken. als er porsche op staat is het een porsche. en ook zonder porsche ben je hier van harte welkom overigens :wink: of je nou een 924 of een 997GT3RS rijdt, of je nou een Panamera of KJN rijdt, join the club en doe lekker mee. Mijn ervaring is dat het meer onzekerheid of een minderwaardigheids complex is van mensen die een busje of een familieporsche rijden.

Doe eens realistisch. Als Porsche in haar historie alleen de KJN had uitgebracht of alleen de Panamindera, was er nooit een Porscheforum ontstaan. Wat niet wegneemt dat beide modellen 100% Porsche zijn. Evenals de Boxster etc. Als je je dat realiseert en je hebt een KJN, doe dan gewoon mee. In plaats van iedere keer beledigd te zijn als iemand je auto een busje noemt of vraagt hoe hard je door de blubber kan. Een forum wordt gemaakt door de bezoekers, eens in de zoveel tijd trekt er iemand aan de reality check bel om te zeggen dat het nu wel een beetje minder kan met de flauwe grappen tegen de kappers met hun Boxsters. Dan houdt het weer een tijdje op. Of wordt het door iedereen gerelativeerd. En een beetje Boxster rijder zou moeten denken: "Wacht jij maar tot ik jou met je 911 en je grote muil op een bochtig bergweggetje tegen kom. Zal ik je eens laten zien hoe achterhaald dat motor-achter-de-achteras-concept is... gnagna..."
That's the spirit. :salut:

20 jul 2012 6:14
Profiel
Moderator
PF #57
Teejoo schreef:
wellicht ligt het aan de vele denigrerende opmerkingen van de bekrompen figuren

zou je ajb wat links kunnen posten waar je dan die 'vele denigrerende opmerkingen' over KJN's of Panamera's tegenkomt? :scratch:

Veel dank!

Afbeelding

20 jul 2012 6:17
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Mja, valt volgens mij ook best mee, ti's wel een beetje een grap front tussen de negen elfjes en de Boxster/Cayman rijders maar die beperkt zich vooral tot het extra zit partijtje achterin (tenzij je een homofiele kapper bent want dan koop je uiteraard een Boxster). Cayenne is volgens mij nooit echt het mikpunt geweest van flauwe opmerkingen, ti's gewoon een mooie, snelle, praktische SUV die op mijn oprit zeker niet zou misstaan.

Waarom je ze amper ziet op meetings en events weet ik niet. Heeft dus waarschijnlijk meer te maken met de eigenaar dan met het Porsche event, het enige voorbeeld wat ik kan noemen is dat tijdens de Vet Cool Man de kinderen niet graag in de Cayenne mee wilden omdat die geen echte sportwagen zou zijn. Na een rondje kombaan dachten ze daar wel anders over :mrgreen:

20 jul 2012 6:55
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
- Bus/familiebak vs. 911;
- Water vs lucht*
- 911 vs Boxster
... enz enz blabla

Wat flauwe grappen af en toe moet kunnen toch.

*: in tegenstelling tot alle andere is deze discussie eigenlijk helemaal niet nodig - [i]een echte 911 is luchtgekoeld![/i] :mrgreen:

20 jul 2012 7:14
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ja klopt :cheers:
Ouwe poep is lucht gekoeld net als mijn koelwater :mrgreen:

20 jul 2012 7:39
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Ik vind het wel meevallen, ik denk dat de 996 rijders hier het meest gebasht worden, vaak vermakelijk soms irritant, maar ja dat hoort erbij, ach en sommige mensen hebben nu eenmaal een kort lontje of happen wel erg snel.

20 jul 2012 7:43
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Wie koopt dan ook een gevoelige IMS Lager :twisted:

Dan vraag je er ook om :popcorn:

20 jul 2012 7:47
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Ik doelde op de koplampen :wink:

20 jul 2012 7:50
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ja, ook dat :shock:

Maar laten we nou gewoon eens eerlijk zijn. Eigenlijk is er maar een echte Porsche, de 911 :twisted:

Soooo, nog even wat vrienden gemaakt voor de vakantie :mrgreen:
Leuk detail, het eerste wat ik zie als ik kijk bij nieuwe berichten is een Cayenne die te koop gezet is :popcorn:

20 jul 2012 7:54
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hoe vaak moet ik nog roepen dat ik als volgende DD wel zo'n diesel busje wil hebben?

Ik kan grappen over olieboten, kerstbomen en antieke meuk best waarderen hoor. Zolang ik er maar blij mee ben.

20 jul 2012 8:27
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Delnoy schreef:
Wie koopt dan ook een gevoelige IMS Lager :twisted:

Waarschijnlijk mensen die wel op het randje durven te leven en daar een passende pure auto bij willen waar de spanning van afdruipt* :scratch: ipv van zo'n relaxte GT. :mrgreen: :ba: :mrgreen:

Ik heb nog nooit met een 997 gereden dus met alle :res:

*of ze de dag weer overleeft

20 jul 2012 9:18
Profiel Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Mijn neefje is helemaal weg van een KJN. Ik wilde een poster voor 'm kopen maar zag dat zijn kamer daarvoor te klein was. :mrgreen:

20 jul 2012 9:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Maastricht
horn schreef:
Teejoo schreef:
wellicht ligt het aan de vele denigrerende opmerkingen van de bekrompen figuren

zou je ajb wat links kunnen posten waar je dan die 'vele denigrerende opmerkingen' over KJN's of Panamera's tegenkomt? :scratch:

Veel dank!

Ik zou zeggen, lees dit topic eens door... en dan de rest.

Natuurlijk is de 911 de eerste, en daarmee beeldbepalende Porsche geweest. Maar inmiddels produceert Porsche nog veel meer mooie auto's die er wel voor gezorgd hebben dat er in dit forum niet alleen maar gesproken kan worden over klassieke 911's, maar ook over de nieuwe 911.

M.a.w, termen als busje etc. klinkt een Porsche liefhebber die bewust voor een Cayenne kiest een beetje kleinerend in de oren. Ik neem aan dat je dat als trotse 911 snapt, want anders val je duidelijk zelf niet in de categorie autoliefhebber.

20 jul 2012 9:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Hee Teejoo, laat je niet verleiden door al die luchthappers die hier oververtegenwoordigd zijn :wink: dat zijn allemaal mensen die zwelgen in nostalgie :^: en ik begrijp het wel want de 911 was het icoon van onze jeugdjaren voor waarschijnlijk iedereen hier. Als het om oude P's gaat is voor mij de 911 ook de meest begerenswaardige P. Als het om anno NU gaat is dat imho een heel ander verhaal. Een 911 is niet meer Porsche dan een Cayenne, wel meer sportwagen. Panamera, ik heb er ook niets mee maar ik val ook niet in de doelgroep, zou ik dat wel doen en ik zou serieus de alternatieven op een rij zetten keek ik hier waarschijnlijk heel anders naar want, Audi A8, BMW 7, S-klasse, Lexus...hmmm dan toch liever de Porsche onder de limo's :thumleft: of anders de AM.

Kom anders eens naar een meeting, de show & shine contest win je met gemak en dan is het 'eat your heart out' :roll:

Groetjes vanuit een whiplash Spyder

20 jul 2012 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Maastricht
Haha, Ik vroeg me al af waar je bleef :D

Ik probeer gewoon te verklaren waarom er inderdaad nooit Cayenne's of Panamera 's zijn. Je gaat tenslotte voor je plezier naar zo'n meeting. En dan is het wel leuk als anderen ook even enthousiast zijn over je auto.

20 jul 2012 9:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende