Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 17:37

Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Geen Cayenne's en Panamera's? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Geen Cayenne's en Panamera's?
Sorry Teejoo, ik moest nog ff naar de kapsalon anders had ik al lang gereageerd :cheers:

20 jul 2012 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Teejoo schreef:
Haha, Ik vroeg me al af waar je bleef :D

Ik probeer gewoon te verklaren waarom er inderdaad nooit Cayenne's of Panamera 's zijn. Je gaat tenslotte voor je plezier naar zo'n meeting. En dan is het wel leuk als anderen ook even enthousiast zijn over je auto.

Naar mijn idee rijden mensen een Cayenne of Panamera niet hobbymatig. Hier en op meetings geldt toch wel dat veel van de (oudere) 911, boxter, caymans worden gereden als hobby. En ik heb het vermoeden dat die mensen met hun dagelijkse volvo/skoda/bmw/audi niet naar meetings gaan van die merken.

20 jul 2012 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Maastricht
ChrisGT schreef:
Teejoo schreef:

Ik probeer gewoon te verklaren waarom er inderdaad nooit Cayenne's of Panamera 's zijn. Je gaat tenslotte voor je plezier naar zo'n meeting. En dan is het wel leuk als anderen ook even enthousiast zijn over je auto.

Naar mijn idee rijden mensen een Cayenne of Panamera niet hobbymatig. Hier en op meetings geldt toch wel dat veel van de (oudere) 911, boxter, caymans worden gereden als hobby. En ik heb het vermoeden dat die mensen met hun dagelijkse volvo/skoda/bmw/audi niet naar meetings gaan van die merken.
Ik denk dat je daar een punt hebt. Als ik echter naar mezelf kijk zie ik mijn Cayenne ook gewoon als hobby, een hobby waar ik zelfs dagelijks van kan genieten. Ik had natuulijk ook gewoon een 911 kunnen kopen, maar dat is gewoon niet mijn type auto. Leuk voor een dag, maar niet voor altijd. Die figuren zijn er dus ook :drive:

20 jul 2012 10:41
Profiel
Moderator
PF #57
Joh Teejoo, heb ooit achterin een KJN turbo gezeten die op volle snelheid een klaverblad nam. Ik was ongelofelijk onder de indruk van de wegligging, de grenzen van dat ding (oja, en van het verbruik! :twisted: ).
De 964 is mijn favo Porsche. Je weet wel, dat model dat hier vaak 'olieboot' wordt genoemd. Termen als kappersauto, olieboot, plofPorsche, platgeslagen kever, family hurse etc etc doen mij persoonlijk niets. Ik weet hoe het bedoeld wordt en voel me er niet door aangesproken. Denigrerend vind ik wat dat betreft dan ook veel te sterk. Zo is het nl niet bedoeld en zo wordt het naar mijn mening op dit forum ook niet bedoeld. Mijn 'busje' in ieder geval niet.

Ben blij met de luxe dat je iets kan rijden waar je blij van wordt. Wat de wereld daarvan vindt, who cares? Tenzij je die KJN rijdt voor je omgeving, maar dat kan ik me niet voorstellen. En als het wel zo is, ga je dat toch niet toegeven :wink: Ik weet dat mensen zich soms persoonlijk beledigd voelen als iemand hun Boxster een kappersauto noemt, of hun KJN een busje. Niet doen, nergens voor nodig. Dus neem het met een lach, kom met je KJN naar een meeting en je zult zien dat er NIEMAND is die je gaat vragen wat jij komt doen. Je bent Porscheliefhebber en daarmee ben je van harte welkom. :salut:

20 jul 2012 10:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Teejoo schreef:
ChrisGT schreef:
Teejoo schreef:

Ik denk dat je daar een punt hebt. Als ik echter naar mezelf kijk zie ik mijn Cayenne ook gewoon als hobby, een hobby waar ik zelfs dagelijks van kan genieten. Ik had natuulijk ook gewoon een 911 kunnen kopen, maar dat is gewoon niet mijn type auto. Leuk voor een dag, maar niet voor altijd. Die figuren zijn er dus ook :drive:

Ik was natuurlijk vergeten de nuance aan te brengen dat de meederheid van de cayenne / panamera rijders het niet dusdanig hobbymatig rijden. Het is juist alleen maar goed dat er ook panamera en cayenne eigenaars zijn hun auto rijden niet alleen om de status :cheers:

20 jul 2012 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Teejoo schreef:
horn schreef:
Teejoo schreef:
wellicht ligt het aan de vele denigrerende opmerkingen van de bekrompen figuren

zou je ajb wat links kunnen posten waar je dan die 'vele denigrerende opmerkingen' over KJN's of Panamera's tegenkomt? :scratch:

Veel dank!

Ik zou zeggen, lees dit topic eens door... en dan de rest.

Natuurlijk is de 911 de eerste, en daarmee beeldbepalende Porsche geweest. Maar inmiddels produceert Porsche nog veel meer mooie auto's die er wel voor gezorgd hebben dat er in dit forum niet alleen maar gesproken kan worden over klassieke 911's, maar ook over de nieuwe 911.

M.a.w, termen als busje etc. klinkt een Porsche liefhebber die bewust voor een Cayenne kiest een beetje kleinerend in de oren. Ik neem aan dat je dat als trotse 911 snapt, want anders val je duidelijk zelf niet in de categorie autoliefhebber.

O, ik wist niet dat jij bepaalt wie hier autoliefhebber is en wie niet.
En ja, ik vind een Cayenne helemaal nix, zou er voor geen goud eentje op de oprit willen.
Geldt trouwens voor alle busjes, doe mij maar een lekkere estate.
@Horn, Cayenne 100% Porsche??? toch minstens 50% VAG.

20 jul 2012 12:27
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Nou, zou best een Cayenne op de oprit willen hebben als gezinswagen. Maar dan liefst een Diesel.

20 jul 2012 13:06
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ook, vanaf 14000-15000 km per jaar valt deze al voordeliger uit tov de 6-cilinder benzine en dan heb je ook nog eens dat enorme koppel tot je beschikking waardoor je in de praktijk bij tussenacceleraties sneller weg bent dan menig benzine-auto. :drive:

Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het merendeel van de KJN-kopers op dit moment voor de diesel kiest.

20 jul 2012 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Maastricht
Cazzo Super Veloce schreef:

O, ik wist niet dat jij bepaalt wie hier autoliefhebber is en wie niet.

Ik zou niet durven. Lees nou even gewoon wat ik schrijf... Ik geef aan dat je als iemand die trots is op z'n 911 zal begrijpen dat het minder is als anderen kleinerend zijn over de auto waar jij trots op bent. Dan ben je waarschijnlijk zoals in het begin van dit topic al iemand zegt meer een Porsche bezitter dan een Porsche liefhebber, en heb je de auto vanwege andere redenen, maar niet omdat het de droomauto is.

Maar goed, het gaat inmiddels al helemaal nergens meer over. Cayenne en Panamera rijders hebben gewoon een andere smaak en minder zin om naar de meetings te gaan.

Laatst bijgewerkt door Teejoo op 20 jul 2012 13:42, in totaal 2 keer bewerkt.

20 jul 2012 13:38
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Laat je niet ontmoedigen hoor, veel 911-bezitters hebben ook een KJN.
Ik zou gewoon eens langs gaan op een meeting, zeg ik dat ik jouw auto ook mooi vind :wink:

20 jul 2012 13:45
Profiel
M140i
Ik zou ook wel een Cayenne willen. Benzine met turbo :thumleft: Na de laatste facelift is het een erg mooie auto geworden, ik heb 'm liever dan een X5 :drive:

20 jul 2012 13:46
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
+1

Lomp ding die X5

20 jul 2012 13:50
Profiel
M140i
Delnoy schreef:
Wie koopt dan ook een gevoelige IMS Lager :twisted:

Dan vraag je er ook om :popcorn:

Gewoon met Porsche garantie kopen. Mijne zit nog t/m 2016 in de P-garantie 8) Vorige week bij de Porsche dealer even gekeken naar een macadamia-bruine 997 Carrera S uit 2007. Mooie auto met 69.000km. Wel bij 25.000km de motor vervangen :popcorn:

Ik sluit af met de woorden: de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest :popcorn:

20 jul 2012 13:51
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Als hij tot 2016 in de Porschegarantie zit heb je de kosten van een revisie wel betaald tegen die tijd.
Dan zou ik liever het risico nemen :idea:

20 jul 2012 13:53
Profiel
Moderator
PF #57
@Horn, Cayenne 100% Porsche??? toch minstens 50% VAG.

Plus alle onderdelen die Porsche inkoopt... Maar ontwerp van Porsche, Porsche logo erop, dus voor mij een Porsche. Dus ook een Cayenne liefhebber is een Porsche liefhebber en als zodanig hier van harte welkom. Dat was mijn punt :wink:

20 jul 2012 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Maastricht
Ewout schreef:
Laat je niet ontmoedigen hoor, veel 911-bezitters hebben ook een KJN.
Ik zou gewoon eens langs gaan op een meeting, zeg ik dat ik jouw auto ook mooi vind :wink:
:cheers: Dan kom ik zeker!

20 jul 2012 14:50
Profiel
993 4S
erwin996 schreef:
Ik zou ook wel een Cayenne willen. Benzine met turbo :thumleft: Na de laatste facelift is het een erg mooie auto geworden, ik heb 'm liever dan een X5 :drive:

Je bedoelt die Santa Fe-kloon???
Doe mij maar een M5Touring

20 jul 2012 15:15
Profiel
993 4S
Snap ook eigenlijk niet waar TS zich druk over maakt.
Wat maakt het nu uit wat een ander van je auto vindt?
Ik rijd als DD een 10 jaar oude V70 met 430k op de teller. Gewoon omdat dat ding maar niet kapot wil gaan.

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 20 jul 2012 15:51, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jul 2012 15:24
Profiel
M140i
erwin996 schreef:

Je bedoelt die Santa Fe-kloon???

Di bedoel ik ja! De geslaagde uitvoering van de Santa Fe :thumleft:

20 jul 2012 15:46
Profiel
Moderator
PF #57
Ik rijd als DD een 10 jaar oude V70 met 430k op de teller.

Ontzettende dierenarts... :^:

Afbeelding

20 jul 2012 15:59
Profiel
993 4S
HAHA, dat wilde ik als kind inderdaad worden :D
Helaas niet gelukt en in de metaal terecht gekomen 8)
Andere jongensdroom wel verwezenlijkt -----> 993 :ba:

20 jul 2012 16:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3