Auteur |
Bericht |
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: Welke bijtellingsvriendelijke auto rijden jullie naast d
Hahaha ook leuk de winnaar van deze prestieuze prijs in 2005 = mini Cabrio
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
05 sep 2012 22:12 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Horn heeft zo'n ding
|
05 sep 2012 22:14 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Hier een BMW 318D touring in de 25% bijtelling. Moet wel omdat ik geregeld wat aan de trekhaak heb hangen
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
05 sep 2012 22:20 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
dat kan ook best met een Avensis hoor
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
05 sep 2012 22:23 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Geen.. 535D loaded
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
06 sep 2012 11:19 |
|
|
Ewout
|
Als je die inruilt krijg je er vast wel een paar Mito's voor terug
|
06 sep 2012 11:33 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Jij eerst Dacht zelf aan de 550D
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
06 sep 2012 19:28 |
|
|
Ewout
|
Die is ook niet bijtellingsvriendelijk maar heeft wel een fijn koppel. Wat betreft tussensprintjes kom ik die met m'n 964 niet zo graag tegen. Maar we gaan nu wel erg ver off topic.
|
06 sep 2012 19:46 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Sorry guys Misschien ooit zo'n 'groen' exemplaar maar verwacht tegen die tijd dat de vriendelijkheid omtrent bijtelling dan wel weer is verdwenen...
|
06 sep 2012 19:49 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik rijd een Porsche naast de Porsche...
_________________________________________ Got coffee?
|
06 sep 2012 22:33 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Bijtelling wat is dat?
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
07 sep 2012 0:33 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Lijkt me ook wel wat zo'n plug-in Volvo, zal wel een lease topper worden met 0% bijtelling. Waarschijnlijk wel hele lange levertijd???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 sep 2012 20:28 |
|
|
richard356
|
Valt wel op al die Saabs Ik rij een Saab cabrio 900 SE 2.5 V6 automaat van 1995, joungtimer dus bijtellingsvriendelijk ivm de dagwaarde. Tevens ook nog eens duurzaam bezig, voor mij geen nieuwe productieauto Gekocht in Málaga met 60.000 originele kilometers en boekjes erbij. De auto werdt gebruikt bij een vakantie huis van een duitser die huis en auto verkocht. Helaas alleen de auto gekocht Inmiddels na anderhalf jaar sturen nu probleemloos een ton mee gereden. Oh ja, op gas
_________________________________________ Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7
|
10 sep 2012 20:44 |
|
|
horn
PF #57
|
in 2005 had ik er ook al een... joehoeoeoeoe overigens, op die 535D van ASW na rij ik met mijn gayman wel de meeste bijtellingsvriendelijke of alleen zakelijk gereden auto's hier verloren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 sep 2012 21:51 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Gayman? heb ik iets gemist? of is dat een koosnaampje voor die rijdende molotov cocktail van je?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
11 sep 2012 13:25 |
|
|
Ewout
|
Ik heb de auto eerst enige jaren geleasd en daarna overgenomen van de lease-maatschappij. Destijds was het voordeliger om hem zakelijk te rijden maar ik vraag mij inderdaad soms af of het nu nog wel zo handig is (auto is uit 2005). We hebben tot nu toe weinig reparaties gehad buiten het normale onderhoud om en we zijn hem eigenlijk blijven rijden omdat hij groot, comfortabel en betrouwbaar (gebleken) is. Het is de bedoeling om over een paar jaar een gebruikte KJN diesel aan te schaffen en in de tussentijd nog even relatief goedkoop auto te rijden (kan ik nog even sparen ). Ik zie momenteel echter ook wel eens gebruikte jaguars (XJ-type) van zo'n 15 tot 17 jaar oud voor rond de 10K aangeboden worden met km standen van rond de 100K. Ik zou natuurlijk ook de komende paar jaar zo'n auto bijtellingsvriendelijk zakelijk kunnen rijden. Is minder praktisch maar ik vind het erg mooie stijlvolle auto's. De enige vakantie die wij nu nog met de auto doen is de wintersport, de overige vakanties vliegen we dus enorme hoeveelheden bagageruimte zijn ook minder noodzakelijk aan het worden. Zou dit wat zijn?
|
12 sep 2012 15:07 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Nee! Jag's (op leeftijd) zijn een do it yourself nightmare!
_________________________________________ ......
|
12 sep 2012 15:18 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Kom maar een keer langs op het LV te DH, dan praten we er over
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
12 sep 2012 15:26 |
|
|
Ewout
|
Zou je aan onderhoud gemiddeld meer kwijt zijn dan aan een 964? Kosten zijn wel fiscaal aftrekbaar.
|
12 sep 2012 15:56 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Tsja, daar vraag je me wat Ewout. Hoeveel km wil je er mee gaan rijden... 't zijn wel prachtige auto's om te zien en ook om te rijden. N.a.v. jouw opmerking zit ik even op autoscout te kijken en kom toch wel mooie exemplaren tegen. Mijn opmerking is gebasseerd op 2 gevallen die ik in de loop v.d. jaren heb meegemaakt, mss niet maatgevend maar toch. We kennen immers ook wel gevallen waar het een Porsche betreft. Beide hadden veel problemen en hoge reparatie kosten, meer dan ik voor mijn 964 aftik. Een "do it yourself nigtmare" , zo noemde een van de eigenaren liefkozend zijn auto...
_________________________________________ ......
Laatst bijgewerkt door PieterZ op 12 sep 2012 16:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 sep 2012 16:08 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ehhh... Ik durf het bijna niet te zeggen... Ik rij een Toyota Prius als leasebak. Geen mooie auto (vind ik zelf), maar de auto rijdt verdomd goed. De automatenbak die Toyota heeft gemonteerd is heerlijk (geen versnellingen, maar een lineaire snelheidsopbouw), de auto is super stil, er zit alles op en aan, de brandstof wordt -volledig- door de baas betaald (al issie ook wel erg zuinig, zelfs als je er zo mee rijdt als ik) en het is een lekker ruime auto... Ik ben er inmiddels al 2x mee naar Zwitserland gereden en dat rijdt echt comfortabel. Aangezien ik de brandstof in het buitenland zelf moet betalen, tank ik 'm vlak voor de grens nog even vol (ja, zo'n type ben ik) en dan moet ik 1x tanken in het buitenland (hoewel ik in Duitsland geregeld hele stukken 170 à 180 rijd) om weer thuis te komen à raison de € 50,00... En dat allemaal voor € 225,00 netto per maand. <<< edit, net ff gecheckt... Het blijkt dus € 201,00 te zijn >>> Volgens mij kost het rijden met een scooter meer...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 12 sep 2012 16:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 sep 2012 16:09 |
|
|
Ewout
|
@PieterZ: Sinds we wat vaker vliegen rijden we met de DD ongeveer 15K km per jaar. Ik heb nu best een aardige bijtelling. Binnenkort moet ik weer eens met de accountant de cijfers bespreken en ik zal hem ook eens vragen wat hij er van vindt. Sommige Jag's van 15+ jaar hebben nog 12 maanden garantie. Ik zeg niet dat ik het gelijk doe maar speel wel eens met de gedachte. MPV's zijn erg praktisch maar je hart gaat er niet echt sneller van kloppen.
|
12 sep 2012 16:15 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
net als van een prius trouwens.....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
12 sep 2012 16:19 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Inderdaad... Maar goedkoop en handig zijn ze wel
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 sep 2012 16:21 |
|
|
Ewout
|
Als ik de Espace zou verkopen gaat hij alleen weg voor een auto waar ik erg blij van wordt. Een auto ouder dan 15 jaar zou puur een tussenoplossing zijn maar dan moet ik er wel een stukje emotie bij hebben (heb ik dan weer minder bij een gewone mercedes sedan). Straks eerst maar eens een balletje opgooien als TOTMBO uit haar werk komt. Tenslotte moet zij er ook in rijden....
|
12 sep 2012 16:26 |
|
|