Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 13:44

Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Dodo's 996 Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht Re: Dodo's 996 Cabrio
OOOPPSS.
Kleine vergissing in de prijs die ik meldde.
De hoes stond inderdaad voor 91.30 Euro in de lijst, maar ik heb geen 69.00 Euro afgerekend, maar natuurlijk 69.00 Pond! Dan nog kom ik gunstiger uit, maar niet zo gunstig als ik liet voorkomen.
Excuses.

Léon

22 maart 2012 23:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Zo, Vorige week de eerste lange rit gemaakt, na de rit vanuit Engeland naar Nederland.
Het plan was barbeque in Bleré (Frankrijk) bij schoonouders op de camping aldaar. Dus, zondagochtend om kwart voor 4 opstaan, aankleden en op pad. Lekker stil op de weg, dus het vrouwtje heeft voor het eerst ook een heel stuk gereden. Ze genoot van de kracht en het geluid uit de sportpijpen! Zodra de temperatuur een beetje redelijk werd, ging de kap open en konden we de uitlaat nog beter horen. Heerlijk. Vroeg in de middag aangekomen in Bleré. Heerlijk koel glaasje Kir en wat later gaan beginnen met de barbeque. We hadden zo'n 800km gereden voor een barbeque dus! Maar........ we richten onze aandacht op de gasbarbeque. Je raadt het al..... een heel lauw (ja letterlijk lauw) vlammetje en dat duurde ook niet lang, toen ging het lauwe vlammetje uit!!!! Geen andere gasfles te krijgen die dag, dus bakken en braden op het gasstel in de caravan! Om nog opgefokter te worden 's-avonds spelletjes UNO spelen.
Daarna slapen. Ik kon de slaap niet vatten en ben door de hele nacht wakker gehouden door een achtelijke krekel of secada of zoiets. Het was er maar één, maar die idioot ging de hele nacht door. Maandagochtend vroeg op en gelijk bekaf van de beroerde nachtrust. Tegen één uur vertrekken richting Nederland, maar omdat het in Frankrijk ook pinksteren was en iedereen vrij had, besloten we Parijs te mijden en gingen we via Amiens en Rouen en dan Lille terug. We hadden de TomTom expres niet meegenomen omdat er in de Carrera een originele navigatie zit (2003).
Nou moet je daar eerst wel heel erg mee leren omgaan, als je de simpele, logische werkwijze van een TomTom gewend bent. Maar ik wil geen sucker op m'n raam als dat niet nodig is, dus..... het origineel. Nou dat hebben we geweten. Dat systeem probeerde ons iédere keer weer naar Parijs te sturen! Uiteindelijk plaatsnamen dichterbij de plek waar we ons bevonden ingegeven en toen hebben we de kleinste dorpjes aan de smalste weggetjes kunnen ervaren. Veel van de tijd gaf het systeem "offroad" aan, wat zoveel betekende als: ik ben de weg kwijt. Maar wel veel leuke weggetjes gedaan dus. Dat kostte wel veel tijd en kilometers. Uiteindelijk kwamen we rond 21.30 uur weer in Leiden aan. Onder een bizarre deken van mist, terwijl we de hele weg lekker open hadden gereden. Verbrand bolletje (want geen petje mee) en verbrande armpjes. Het bleek dat we van zondag op maandag bijna 1800km hadden gereden. Voor een barbeque dus he!!!!
Maar we hebben er verschrikkelijk van genoten en bij het binnen rijden van Leiden gaf de verbruiksmeter 10.1 per 100km aan! Ik vond dat ongelovelijk. Onderweg op de bochtige weggetjes af en toe best lekker gespeeld en op de Péage variërend tussen de 125 en de 145km/uur.
Mooie pinksteren gehad dus!
Zo............. dat ben ik kwijt.
Volgende mooie rit wordt Engelse Zuid kust. Kan niet wachten!!!

Groetekes Léon :drive:

Laatst bijgewerkt door dodootje op 31 mei 2012 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.

31 mei 2012 23:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Zo zie je maar, je weet nooit wanneer en hoe het genieten aan komt waaien!

31 mei 2012 23:23
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
I.i.g. In een Porsche :popcorn:

31 mei 2012 23:42
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
In de trein gaat die waarschijnlijk 34 km op 0 liters aangeven. :mrgreen:

31 mei 2012 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Zo, nog een weekje en dan op naar Engeland voor een vakantie in de cabrio. Met een beetje geluk ook nog één of twee dagen naar Festival of Speed
at Goodwood. Heb er echt zin in. Lekker over de engelse wegen sturen en al die gekke Britten weer spreken, die nou éénmaal een zwak hebben voor auto's, motoren en techniek in het algemeen.
Fingers crossed voor mooi weer, maar dat lukt, ook al zeggen velen van niet, vaak prima aan de zuidkust van het Enge land. :cheers:

12 jun 2012 20:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Vandaag vér boven de 20 graden hier in East Sussex! Heerlijk over al die kronkelige wegen met de hood down!
Ik hoop dat het eventjes zo blijft. Volgende week vrijdag naar Goodwood Festival of Speed. Heb er heel veel zin in.
Tussendoor nog een 2 of 3 daagse rit langs de zuidkust naar Land's end en omhoog naar Gloucester (de roots van mijn vrouw).
WAAROM HEBBEN WE NIET VEEL EERDER EEN PORSCHE GEKOCHT, Damn it! So much fun!
Later!! :drive: :drive: :thumleft:

20 jun 2012 20:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Maandag 30 Juli 2012, onze 20ste trouwdag en de 996 Cabrio uit Engeland in Waddinxveen aangeboden ter keuring/import!
Rolde er zonder enig probleem doorheen. Papiertjes in de hand, € 146.00 aftikken en hij stond op naam van mijn vrouw!!! Leuk toch voor d'r trouwdag?
Misschien mag ik er af en toe ook wel eens in rijden. :pale: haha.
Het ging erg makkelijk. De engelse papieren van de auto en de engelse APK (MOT) inleveren, geldige legitimatie van de nieuwe eigenaar en hup klaar. MOT papieren gelden in Nederland voor de tijd die ze in Engeland ook geldig zijn.
Ik was er trouwens nét op tijd bij! Ik ging bij de keurende persoon staan en die begon over een remmentest. Ik zeg: dat hoeft toch alleen voor een APK? Ja... zegt hij, maar die moet toch ook gedaan worden? Nee zeg ik, kijk bij de papieren daar zie je dat de MOT is overgenomen. Dat had dus exta geld gekost anders.
Het had zelfs Héél veel geld kunnen kosten, want hij wilde de Porsche op de gewone remmenbank zetten en dat mag dus écht niet met 4WD. Als ik dus gewoon m'n kopje koffie op had gaan zitten lurken hadden er gekke dingen kunnen gebeuren, zonder dat je 't weet.
Maar goed...... ALS........ Het is gewoon goed gegaan en Maandag a.s. ga ik de nederlandse platen halen en dan rijd ik als het goed is gewoon legaal de Jubirit op 12 augustus. En als beloning ben ik de dag erna jarig.

Tot 12 augustus!! :thumleft:

03 aug 2012 21:42
Profiel Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
dodootje schreef:
Ik was er trouwens nét op tijd bij! Ik ging bij de keurende persoon staan en die begon over een remmentest. Ik zeg: dat hoeft toch alleen voor een APK? Ja... zegt hij, maar die moet toch ook gedaan worden? Nee zeg ik, kijk bij de papieren daar zie je dat de MOT is overgenomen. Dat had dus exta geld gekost anders.
Het had zelfs Héél veel geld kunnen kosten, want hij wilde de Porsche op de gewone remmenbank zetten en dat mag dus écht niet met 4WD. Als ik dus gewoon m'n kopje koffie op had gaan zitten lurken hadden er gekke dingen kunnen gebeuren, zonder dat je 't weet.

ik verbaas me iedere keer weer over de onkunde van die mensen :roll:
maar gelukkig is het allemaal goed gegaan. Congrats met de nieuwe aanwinst!

03 aug 2012 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Maandag 30 juli werd onze Carrera4 cabrio 996 (goed)gekeurd in Waddinxveen. We kochten deze auto dit jaar rond 09 januari in Engeland met een kilometerstand van +/- 74000km. Tot mijn grote schrik staat de teller inmiddels op zo'n 85000km! Nou ja het geeft wel aan dat we 'm waarderen en dat het ook wel mooi weer moet zijn geweest. 2 x een ritje naar Frankrijk, 1 x een rit (via Frankrijk) naar Engeland en natuurlijk........ de prachtige rit met zo'n 50 Porsches vertrekkend vanaf Porsche center Rotterdam. Wat een waanzinnige dag was dat trouwens. Zo perfect georganiseerd en mooie omgeving doorgereden. (Was alleen minder blij met pontje, waar vóórkant een beetje in de knel kwam.)
In ieder geval...... voor een auto voor erbij, wordt er wel veel mee gereden, maar ik kan het ook niet helpen, dat ik dat prachtige geluid uit die sportpijpen nodig heb om geen stress te krijgen en me gelukkig te voelen.
Kortom: Wat ben ik blij met die kar!

19 sep 2012 20:50
Profiel Facebook 
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
11k km binnen een jaar? Dat haal ik niet eens met DD en P samen! :D
Heb je hier in de buurt nog niet zien rondrijden, doe eens een rondje Merenwijk :mrgreen:

19 sep 2012 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Leuk (en goed) om te horen dat de 996 zo uitstekend bevalt! :thumleft:

19 sep 2012 22:43
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Targa Floriaan schreef:
11k km binnen een jaar? Dat haal ik niet eens met DD en P samen! :D

Schaam je :!: :cheesy:

19 sep 2012 22:52
Profiel WWW Facebook 
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Rij met zo'n blauwgele limo naar m'n werk, scheelt 18000 km per jaar :D

20 sep 2012 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Beste forumgenoten,
Het verhaal van Dodo's 996 Cabrio is hier ten einde. Woensdag 03 oktober 2012, op de terugweg uit Engeland, vlak over de Franse grens en dus in België hebben wij onze cabrio total loss gereden op de A18/E40. Op de weg stond best veel water en het regende, onze snelheid lag op een beschaafde 110/120 km/u. Ik heb al veel vaker te maken gehad met aquaplaning, maar deze keer was het of de auto achter door een onzichtbare hand werd opgetild. Voor ik het wist stonden we achterstevoren, de auto spinde nogmaals, raakte een hectometerpaal en raakte in de berm, alwaar we over de kop sloegen in de bermsloot. De auto lag uiteindelijk ondersteboven stil en wij hingen in de gordels. Uiteindelijk konden we onszelf bevrijden, alhoewel de deur moeilijk wat open wilde vanwege de opstaande kanten in de berm. Toen we in de berm stonden en ik mijn hand omhoog hield voor langsrijdende auto's bleek de hedendaagse mens niet zo behulpzaam. Er stopte hélemaal niemand!! Maar ja het regende nogal en misschien had niemand z'n paraplu bij zich :-(
Gelukkig deed mijn telefoon het nog en 112 werkte wel. Met twee ambulances naar ziekenhuis in Veurne voor controle, waar bleek dat mijn vrouw een beetje gescalpeerd was door de kapotte voorruit, midden boven op haar hoofd. Dat komt waarschijnlijk weer goed. Ik had zelf eigenlijk niets.
We hadden de Porsche sinds januari dit jaar en genoten er met volle teugen van. Sinds die tijd ruim 10.000km afgelegd en het meeste lekker open. De auto heeft ons goed beschermt tijdens het ongeval. De poten achter de achterrugleuningen zijn er uit geschoten, waardoor het cabriodak niet verder in gedeukt kon worden. Het afscheid nemen gisterenmorgen bij het schade reparatie bedrijf was best emotioneel. Omdat je de klap weer opnieuw meemaakt, maar vooral ook omdat je weet dat je deze fijne reisgenoot nooit meer zult zien!
Ik zal kijken of ik foto's op mijn album kan plaatsen. Hier zou ik ze liever zien om het "Dodo's 996 Cabrio" verhaal af te sluiten, maar ik weet nog steeds niet hoe ik dat moet doen.

Groetjes, Leon & Jane Pleging - Leiden

Zo, fotootjes staan in mijn persoonlijk album. Wat geweest is, is geweest. We hebben in ieder geval absoluut, eindeloos genoten op de mooie dag tijdens de Jubilee rit vanaf PorscheCenter Rotterdam.
Het mooie nieuws is, dat mijn vrouw gisteren, toen ze haar verhaal (weer) moest doen aan een kennis, zei: Maar ik wil tóch weer een andere!! Goud wijf hé?!?!

Alleen.... Deze vielen we voor vanwege de vaste vleugel, X51, sportuitlaat etc.etc. Zoiets moet maar net op je pad komen en dan nog binnen het budget passen. MAAR.... ALS of eigenlijk wanneer er een nieuwe is, zullen jullie de eersten zijn, die er een plaatje van zien!

Laatst bijgewerkt door dodootje op 13 okt 2012 14:26, in totaal 4 keer bewerkt.

11 okt 2012 20:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Wow, heftig, sterkte en gelukkig geen ernstig letsel. :bang:

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Edd997 op 11 okt 2012 20:17, in totaal 1 keer bewerkt.

11 okt 2012 20:10
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Gelukkig zijn jullie er goed van af gekomen.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

11 okt 2012 20:17
Profiel WWW Facebook 
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Pfffff, blij om te lezen dat jullie er redelijk ongeschonden uit zijn gekomen zonder blijvend letsel!

Erg jammer van de auto, maar aan de andere kant: Tis maar blik!

11 okt 2012 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelukkig geen ernstig letsel, jammer dat je zo van je cabrio afscheid moet nemen, hoop dat je verzekering je een net bedrag uitkeerd dat je weer snel een nieuwe dodo,s porsche kunt kopen...veel sterkte en succes!!!
P.S. Ik weet nog een mooie te staan... :wink:

11 okt 2012 20:21
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Zeker heftig, en gevoelsmatig zeker met een cabrio! Geeft wel een 'soort van' goed gevoel dat je een dergelijk ongeluk redelijk ongeschonden kunt ondergaan met een cabrio! Verzekering kan misschien nog een geluk bij een ongeluk betekenen, gezien de huidige markt... We zijn benieuwd wat jullie gaan doen, en eerst even de wonden likken....

11 okt 2012 20:45
Profiel
Die dodootje :shock: ziet er niet lekker uit Leon, sterkte aan Jane.

11 okt 2012 20:53
Profiel
LEEUWARDEN
Ongelooflijk zeg wat zal dat een klap geweest zijn.
Hartstikke fijn te lezen dat jullie er zo goed vanaf zijn gekomen.
Sterkte de aankomende tijd bij het verder verwerken van de schok en de zoektocht naar een nieuwe stress wegnemer.

11 okt 2012 20:59
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Jezus Christus! :shock:

Wat erg! Heel veel sterkte en hopelijk komt binnenkort alles weer goed.

11 okt 2012 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Wow, geen ervaring waar je op zit te wachten. Sterkte met het herstel van je vrouw en jij met het herstel van de schrik. Hou ons maar op de hoogte van de voortgang (ook verzekeringsperikelen), wij zijn erg benieuwd. Wel super, die reactie van je vrouw. Voor de herfstmeeting heb ik nog 1 plek over, waarschijnlijk is er ook wel een plek bij een van de andere rijders. Dus als jullie zin hebben om mee te gaan, laat maar wat weten.

Hartelijke groet,
Lionhunter

11 okt 2012 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Wow, da's schrikken... Er zou toch maar water in die sloot gestaan hebben.....

Sterkte met de afwikkeling!

*Neemt zich voor bij regen nog rustiger te rijden*

11 okt 2012 21:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende