Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 18:31

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
Oke doe ik er nog een schepje bovenop, en wens iedereen en ook VMO20 een heel goed en gezond en succesvol 2013 toe. :salut:

29 dec 2012 20:10
Profiel
Moderator
PF #57
Targa Floriaan schreef:
Oude TV naar boven gesleept (45 kg), denk dat ik de PS2 met GT4 daar aansluit. Wii zal wel beneden blijven.

Playseat bij kopen :idea: ook goed voor de economie. staat toch op zolder... totmbo werd gek toen ik dat ding midden in de woonkamer zette... :cheesy:

Afbeelding

29 dec 2012 20:11
Profiel
LEEUWARDEN
Citaat:
Geplaatst: 29 dec 2012 10:13
Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
Hoi Aline,

Ik ben het eens met je verhaal over positief gedachtegoed.
Maar het kan ook geen kwaad eens kritisch naar de cultuur binnen bepaalde banken en verzekeraars te kijken.

Tubocruiser, we kunnen ook in mijn beleving niet kritisch genoeg zijn.
Ook ik ben Fortis, DSB nog niet vergeten. Ook het boek de prooi (ABN) heeft mij de ogen wel doen open gaan. Het is ongelooflijk wat een ego's en bonussen.
De banken zullen zeker scherp in de gaten gehouden dienen te worden. Echter hebben velen diezelfde banken ook weer kei hard nodig om op een positieve manier een positieve bijdarage te kunnen leveren aan de economie.
Voor diverse goeie zit hierin nu de deur op slot en dat is jammer.
Ik geloof erin dat het wel weer gaat draaien een ieder heeft even een verstandige pas op de plaats gemaakt.
Uiteindelijk komt het zeker goed.

Ai :D :lol:
Ik heb het gehouden bij wat nieuwe wij glazen en twee boeken, t's toch iets :lol: :lol:

29 dec 2012 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Crisis?
Dan moet je toch alle zeilen bijzetten om het hoofd boven water te houden. Alle hens aan dek!!
Het is allemaal zo erg wordt er gezegd, maar dan snap ik het niet.
Voorbeeldje:
Er gaat voor € 70.000.000 vuurwerk over de toonbank in nederland en, als ik zo hoor en zie, het nodige buitenlandse spul! Laten we voor het gemak afronden op 100.000.000 (HONDERD MILJOEN)
Jongetjes die met strak gezicht trots laten zien dat er voor 350 euro is ingeslagen. In de tijd dat ik van porsche droomde was dat 750 gulden. Ik herinner mij dat ik toen het belachelijke bedrag van 25 gulden aan plofjes bestede.

Er is geen crisis!

29 dec 2012 23:34
Profiel
Moderator
PF #57
besloten in september dat we in februari voor het eerst met de kids op wintersport wilden gaan. alles volgeboekt in oostenrijk. door Nederlanders. Na ong 50 telefoontjes een familiekamer in een hotel kunnen reserveren.
besloot in november dat we met de kerst toch even met de kids naar winterberg ofzo wilden, voorproefje op hun eerste wintersport. alles volgeboekt. door Nederlanders.

wat nou crisis? voor de mensen die hun baan weten te houden verandert er amper wat. voor de mensen voor wie dat geluk niet is weggelegd wel degelijk. ben ik me van bewust. sterkte voor die laatste groep. 'niet zeiken' voor de eerste groep.

30 dec 2012 1:20
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
@Horn: +1
Het is zelfs momenteel zo dat je voor een last minute zowat het dubbele mag betalen.....zo van " U mag blij zijn dat U nog weg kan..." Alles lijkt idd volgeboekt....gaan de laatste bedden weg naar de hoogste bieder :lol:

30 dec 2012 2:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Dus toch crisis?
:finger:

:mrgreen:

30 dec 2012 2:04
Profiel
Omg. Amsterdam
Verhaal van Horn heel herkenbaar.. ik hoorde dit toevallig 1e kerstdag van familie ook.... hebben toch een hotelletje achteraf ergens gevonden (na 50 mails de deur uitgestuurd te hebben) in oostenrijk... ALLES vol :roll:

30 dec 2012 2:18
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Dat vertelt nu ook niet het gehele verhaal. Er zijn genoeg mensen met schulden die je niet zou moeten hebben (bv lening voor auto, wasmachine,... enz) maar toch een 50" flatscreen hebben, of een iphone hebben, of een dure skireis boeken.
Onlangs hadden jullie gepost dat 40% van de Nederlanders nog geen 3k op hun bank staan hebben.
Bij de bedrijven zijn de meesten die wat vet overhadden voor de crisis, nu al overkop gegaan. Maar volgens mij komt de klap bij de gezinnen ook nog.
Op zich verandert er niet veel voor diegenen die nog werk hebben, maar vergeet niet dat het leven ook steeds duurder wordt. Vadertje staat wil meer geld van iedereen en alles wordt ook gewoon duurder. En van die eerder vermeldde 40% denk ik niet dat er daar veel mee rekening houden, tot ze hun vet kwijt zijn.
En dan wordt het vechten om te overleven, tenzij het dieptepunt nu echt bereikt is. Dan kan het evengoed zijn dat ze weer overschot kunnen opbouwen.

30 dec 2012 3:52
Profiel
Moderator
PF #57
dobbelsteen schreef:
Op zich verandert er niet veel voor diegenen die nog werk hebben, maar vergeet niet dat het leven ook steeds duurder wordt. Vadertje staat wil meer geld van iedereen en alles wordt ook gewoon duurder. En van die eerder vermeldde 40% denk ik niet dat er daar veel mee rekening houden, tot ze hun vet kwijt zijn.

Eens. Maar van degenen die hun baan nog steeds hebben, durf ik te beweren dat bijna iedereen 10% zou kunnen bezuinigen zonder enorme offers te moeten brengen. En dan bedoel ik een vakantie opgeven, lidmaatschap van de sportschool waar ze nooit komen, 3e auto, mobiele kosten, idd flatscreen, restaurantbezoek, bladibladibla. ZIt nog wel ruimte in het leefpatroon van de meeste Nederlanders.

30 dec 2012 10:16
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Het 'slimste' waar men momenteel op bezuinigd zijn de aanvullende verzekeringen, en het eigen risico. Dit loopt helemaal uit de klauwen, want ik spreek uit ervaring dat patiënten geen geld hebben om behandelingen te betalen. Sterker nog, er zijn er die een schuldpositie opbouwen, omdat ze na bijvoorbeeld een simpele kijkoperatie weigeren om zich te melden bij nazorg zoals fysiotherapie. Maar ze hebben wel reeds de vakantie in Spanje geboekt.....want daar hebben ze recht op.
Men vergeet in Nederland dat we reeds in een Amerikaans systeem zitten vwb de gezondheidszorg. Als je straks een patiënt bent of op leeftijd, kan je fluten naar een uitgebreide aanvullende verzekering...

Rekensommetje bij een klein misstapje waarbij je meniscus scheurde, omdat je knie instabiel is geworden, want je doet ook niks meer aan sport, daar was ook op bezuinigd: 20 behandelingen fysio á 28,= (want geen sport, heeel langzaam herstel...), 560,=, tussentijdse controle want knie blijft warm omdat je te vroeg aan het werk bent gegaan, anders ben je bang dat je je baan kwijt raakt....., plus aanvullend onderzoekje in het ziekenhuis, eigen risico kwijt van minimaal 350,=, en terecht, want waarom zouden gezonde mensen mee moeten betalen aan mensen die ziek worden of gewond raken? Moeten ze maar gezonder leven :shock:
Doordat je een hernia oploopt door je afwijkende looppatroon en het zogenaamde 'zelfredzaamheidsprincipe' kom je op de wachtlijst voor een herniaoperatie. Je baas zeg je natuurlijk niets, en doet of er niets aan de hand is ( voor de jaarcontracters belangrijk, totdat je in vaste loondienst bent, natuurlijk). Januari 2014 gaat het kostenplaatje opnieuw in natuurlijk. Door het huidige zorgstelsel gaat de gezondheidszorg te maken krijgen met een nieuw fenomeen: incasso! Dat was nooit aan de orde, maar onze regering moet zonodig halen waar het te halen valt. Om maar niet te spreken over de gevolgen voor de toekomst. De bezuinigingen van een paar miljoen nu, gaat in de toekomst miljarden kosten. Maar ja, korte-termijn-denken bij de overheid.....what's new......

30 dec 2012 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ben te moe om jou in delft op te halen. Laat jan> jou thuis brengem.

30 dec 2012 11:51
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Zit je nou op het forum naar je vriendin te SMS'en?

30 dec 2012 12:14
Profiel
Moderator
PF #57
zodra het niet copy-paste is zitten er gelijk taalfouten in :twisted:

je bedoelde vast:

Ik ben te moe om jou in delft op te halen. Laat jan> jou thuis brengem.

30 dec 2012 12:24
Profiel
horn schreef:
dobbelsteen schreef:

Eens. Maar van degenen die hun baan nog steeds hebben, durf ik te beweren dat bijna iedereen 10% zou kunnen bezuinigen zonder enorme offers te moeten brengen. En dan bedoel ik een vakantie opgeven, lidmaatschap van de sportschool waar ze nooit komen, 3e auto, mobiele kosten, idd flatscreen, restaurantbezoek, bladibladibla. ZIt nog wel ruimte in het leefpatroon van de meeste Nederlanders.

Eens dat de meesten wel 10% minder kunnen. Maar tegelijkertijd denk ik dat de bevolking van dit forum niet representatief is voor de gemiddelde Nederlander, laat staan voor hen die diep onder het gemiddelde zitten.

Overigens is de impact op het toerisme hier in CH wel reeel. Ik heb een huis in de bergen, zo'n 5 kwartier van Zurich. Het is een wat kleiner ski-gebied. Dit seizoen is het echt krabbelen, er zijn gewoon veel minder toeristen. De Europeanen die nog wel naar wintersport gaan, gaan liefst naar een Euro-land. Er zijn dit jaar beduidend minder Duitsers, Nederlanders en ook Engelsen, valt me op. En Zwitsers.... want die gaan ook liever naar het veel goedkopere Oostenrijk....

30 dec 2012 12:26
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Geheimtipp; Nog genoeg plek in de Zwitserse hotels!
:thumleft:

30 dec 2012 12:58
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Enguess schreef:
Zit je nou op het forum naar je vriendin te SMS'en?

Vriendin :?: zou z'n moeder daarvan weten? :mrgreen:

30 dec 2012 15:59
Profiel
Omg. Amsterdam
WAT DENK JE ZELF JONGUH Afbeelding
EEN GROTE VUURBAL JONGUH..

30 dec 2012 19:29
Profiel
Van VM020 horen we niks vanavond. Hij is te moe. En hij krijgt ook nog van zijn vriendin/moeder op zijn kop.

30 dec 2012 19:36
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Kunnen jullie wel... tegen zo'n arme rooie...

Heeft vast een moeilijke jeugd gehad enzo...

We moeten hem helpen, laten we vragen of hij thee komt drinken, dan bieden we hem zijn eigen clubhuis aan.
Wie weet dat alles dan beter wordt...

:popcorn:

30 dec 2012 19:51
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Jaaaa :!: Dat is de echte Kerstgedachte :cheers:
En dan doneert iedereen wat van zijn kerstkliekjes, kan best nog op 6e Kerstdag :mrgreen: En er is vast wel een forummer bereid om naar Delft te rijden om mevrouw VM015? op te halen :mrgreen:

30 dec 2012 21:00
Profiel
Moderator
PF #57
turbocruiser schreef:
Heeft vast een moeilijke jeugd gehad enzo...

hoezo 'gehad'? Zit er nog middenin.... :cheesy:

30 dec 2012 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
@Horny

Merkel: Eurocrisis is nog lang niet voorbij

BERLIJN -
De eurocrisisis nog lang niet voorbij, ook al beginnen de hervormingsmaatregelen vrucht te dragen. Dat zegt de Duitse bondskanselier Angela Merkel in haar nieuwjaarstoespraak, die maandagavond wordt uitgezonden.

De economische omstandigheden zullen volgend jaar niet makkelijker, maar moeilijker zijn”, zegt Merkel. „Maar dat moet ons niet terneergeslagen maken, we moeten ons er juist door laten aanmoedigen.” Zij wees op enkele lichtpunten in de Duitse economie. Zo is de werkloosheid gedaald tot het laagste niveau sinds de Duitse hereniging in 1990 en is het aantal banen in ruim 20 jaar niet zo hoog geweest.

Merkel vraagt de Duitsers geduld te hebben, ook al sleept de crisis zich al 3 jaar voort. „We moeten de juiste balans vinden tussen onze welvaart en onze solidariteit.”
Merkel, die na de verkiezingen voor de Bondsdag in het najaar voor de derde keer bondskanselier hoopt te worden, sprak indirect minister Wolfgang Schäuble van Financiën tegen. Die zei enkele dagen geleden in een kranteninterview dat het ergste van de crisis voorbij is.

31 dec 2012 9:41
Profiel
Moderator
PF #57
Tja, als Merkel het zegt en jij ook, dan zal het wel waar zijn. :scratch:

31 dec 2012 9:49
Profiel
Heb je je geld nou al in het buitenland?

31 dec 2012 10:14
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende