Auteur |
Bericht |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Forummers' Fietsen
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
04 mei 2012 11:20 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
18 mei 2012 0:35 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
idd: vreselijk mooi zou ik direct willen
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
18 mei 2012 12:52 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Ik dacht dat jij smaak had
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
18 mei 2012 14:47 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Onze nieuwe fietsen:
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
18 mei 2012 19:24 |
|
|
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
Morgen als ik terug ben van de kust, weer lekker mtb'en op m'n Stevens Haze carbon in het Limburgse landschap
|
20 mei 2012 0:15 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Even een vraagje aan de MTB-ers onder de Porscherijders... Ik heb een nieuwe 'tweedehands' Cannondale gekocht (een Super V met XTR afmontage, een Lefty voorvork met lock-out en verlengde veerweg, een Fox achterdemper met lock-out op het stuur, etcetera, enzovoorts, enzoverder). Waarom een Super V? Omdat ik dat nog steeds de mooiste MTB vindt die Cannondale ooit uitgebracht heeft! Bovendien is de Super V prima als allround-MTB te gebruiken... De fiets is helemaal top en nu vroeg ik me met betrekking tot de banden het volgende af: - Welk merk banden heeft jullie voorkeur? Waarom? - Hoe 'breed' rijden jullie? Ik zie de banden op mtb's steeds breder worden; om 1.85 wordt inmiddels gelachen (al vind ik die best prettig rijden), de meeste 'kant-en-klare' nieuwe mtb's staan tegenwoordig met 2.0 of 2.1 banden in de showroom bij de fietsenmaker, maar nu hoorde ik dat die banden er bijna altijd meteen vanaf gehaald worden en vervangen worden door 2.25, 2.4 of zelfs 2.5 banden... Ik weet 't niet meer - En voor en achter dezelfde breedte, of verschillend? Voor breder of smaller dan achter of andersom en waarom? - Ik heb tubeless velgen, maar er zijn nu tubies gemonteerd. Volgens de fietsenmaker heeft dat voordelen; zo zou een binnenband/buitenbandcombi bijvoorbeeld zelfs lichter zijn dan een tubeless band, is een binnenband desnoods nog te plakken en kun je veiliger met lage(re) druk in je banden rijden... Waarom zou je dan nog voor tubeless kiezen??? Oh ja, deze had ik natuurlijk al: M'n nieuwe heeft precies dezelfde kleurencombi (ziet er eigenlijk hetzelfde uit), maar heeft een frame van de 2de (en laatste) generatie Super V frames (dit frame is bijna 500 gr. lichter dan het 'oude type), verder heeft de nieuwe fiets dus een super Lefty voorvork, lock-out dempers, Avid schijfremmen, enzovoorts, enzoverder... Of ik deze Super V nou verkoop? Eeeehhh... Dat weet ik nog niet; ik ben er eigenlijk wel een beetje aan gehecht geraakt... -
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
31 mei 2012 21:43 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Ik had meestal 2.25 op bovenstaands met binnenband en beschermbanden erin. Heb nooit meer gelopen Merk was Schwalbe geloof ik. Prima grip trouwens. En idd lagere druk was geen pro.
|
31 mei 2012 23:53 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Schwalbe banden zijn erg fijn. Conti's heb ik zelf geen ervaring mee maar wel van horen zeggen erg goed. Ligt er wel een beetje aan wat je voor banden wilt (profiel).
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
01 jun 2012 10:09 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
|
27 jun 2012 21:53 |
|
|
ironpatje
|
dit was m'n vorige fiets.... ( Mad Max is verkocht.....) langs achter, de meeste fietsers zien alleen maar de achterkant, want mad max is (dankzij de electro ondersteuning) verschrikkelijk snel geen wind (of regen) in je gezicht dankzij de deflector.... en makkelijk instappen dankzij het zelfgemaakte openklapbare dak.... ik denk (weet bijna zeker) dat Ruud er veel plezier aan gaat beleven en ik heb nu een Quest gekocht (geleverd op vrijdag 03/08/12....)
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
27 jul 2012 19:00 |
|
|
ironpatje
|
staartpunt op m'n lage racer gezet.....
|
07 sep 2012 17:53 |
|
|
csteenbe
|
Stil hier.....eigenlijk mijn 1ste hobby, rijdt meer op de fiets dan in de P Onder mijn lievelings paardje!
|
14 okt 2012 18:11 |
|
|
Black Betty
|
Nice bike! Ik heb inmiddels alweer heel wat offroad kilometertjes erop zitten op mijn Super-V... Ik zie hierboven dat ik wel aangekondigd heb dat ik 'm gekocht heb, maar ik had nog geen plaatjes geplaatst. Nou, hier zijn ze: Dat ding op het stuur is een speciale hoes voor de iPhone. Ik gebruik de iPhone tijdens het rijden als fietscomputer, navigatie én mp3-speler (en natuurlijk als telefoon ). Je zou verwachten dat dat accu vreet, maar dat valt me alleszins mee. Een mountainbike-rit van 3 uur leverde een rest accucapaciteit van 35% op... Achterdemper met lock-out op het stuur. Zo'n Lefty ziet er misschien een beetje raar uit, maar het stuurt snaarstrak, veert super (met lock-out) en ik vind dat het er heel gaaf uitziet:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 okt 2012 20:03 |
|
|
csteenbe
|
@speedy356; lekker bagger fietsje
|
14 okt 2012 22:45 |
|
|
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
Kwam deze tegen op het web, Rizoma. Waanzinnig mooi gedetailleerde designfiets, check dat spiegeltje!
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
05 nov 2012 15:48 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Ik zag dat spiegeltje pas op de 4e foto (de eerste met die man). Ik werd wat afgeleid door dat andere moois op de foto.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
05 nov 2012 21:23 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
@Speedy356: mooie fiets. Heb ook nog op 2 Super V's gereden. Daarna een Jekyll en nu een Rush. Ook erg fijn. En weer even wat stabieler dan de Super V. Ik zie dat je een mooie combi Nobby Nick en Racing Ralph hebt gemonteerd. Ik rijdt zelf op de 2.25 versie van deze banden. Niet tubeless, alhoewel ik wel tubeless velgen heb (DT Swiss XCR). Ik vind het te veel rompslomp voor een beetje gewichtsbesparing. Ben zelf toch ook niet de lichtste
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
05 nov 2012 21:35 |
|
|
Black Betty
|
Ik heb een tijdje (een week of 3) in Zwitserland op een -geleende- Jeckyll 700 met headshok gereden en toen ik thuiskwam en weer op m'n (veel oudere) Super V mocht/kon stappen, vond ik dat de Super V in rijcapaciteiten absoluut niet onder deed voor die Jeckyll. De Jeckyll deed z'n werk bovendien met af en toe venijnig gekraak (wat kennelijk normaal is bij een Jeckyll) terwijl de Super V eigenlijk nooit een krimp geeft (en wars is van kraakjes). Een Rush vind ik ook gaaf, maar ik zie op dit moment niet wat de Rush me meer levert dan m'n Super V. Ik gebruik de fiets nog wel eens om technische downhills in Davos/Klosters te doen en dan vind ik de extra veerweg van de Super V tov de Rush wel fijn... Eigenlijk zou ik er wel een Rush bij willen, maar ja, je kunt niet alles hebben
|
06 nov 2012 0:43 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ik vind met name de torsiestijfheid van het frame beter.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
06 nov 2012 8:20 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Idd net of het niet klopt en snel kan breken. Maar
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
06 nov 2012 9:30 |
|
|
ironpatje
|
ff een reclamesticker op m'n quest laten plaatsen, questie van een beetje extra eraan te verdienen.....
|
08 nov 2012 17:21 |
|
|
ironpatje
|
deze fiets heb ik verkocht, de 1e die kwam kijken, wilde hem kopen, en er een electro-motor op plaatsen, volgens zijn berekeningen zou de fiets (met zijn geplaatste motor) dan een topsnelheid hebben van 125 km/u........ ik heb de fiets niet aan hem verkocht, ik zou het mezelf niet vergeven als hij er zou mee verongelukken (en ja, ik weet dat hij wel iets anders zal vinden, waarmee hij z'n ding kan doen, maar liever niet met een fiets die ik verkocht heb (stom he....).....) de jonge kerel die uiteindelijk de fiets heeft gekocht, sprak ook van electrische ondersteuning (maar dan wel regelementair, 25 km/u dus....) ik denk dat ik van de oude stempel ben, maar ik persoonlijk vind zo'n ondersteuning tot 25 km/u belachelijk (voor jonge gezonde mensen.....)
|
08 nov 2012 18:10 |
|
|
Paulh
997 4 GTS
Lotus Elise MKI (ex)Ook uit het zuiden
|
Ik zie dat er heel wat Porsche rijders zijn die ook veel lol beleven aan het fietsen. Zelf ben ik geregeld in de Dutch Mountains te vinden op een Pinarello Prince of een oude stalen Bridgestone Diamond. Voor het betere veldwerk maak ik gebruik van een Trek Fuel EX9.
|
09 nov 2012 0:31 |
|
|
ironpatje
|
|
29 nov 2012 8:47 |
|
|