Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 dec 2024 16:59

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
VERKOCHT: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood 
Auteur Bericht
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Te koop: Porsche 968 Coupe, bj ‘92, Indisch Rood
THE MUD schreef:
Wat betreft het airbag/944 Dashboard verhaal:
Bij mijn weten is alleen de Club Sport uitvoering van de 968 fabrieks-af zonder airbags geleverd (correct me if I'm wrong :scratch: ).

Ik kan je vertellen dat de 968 in Zuid Afrika zonder airbags was geleverd. Dat omdat het toen nog niet wettelijk verplicht waren en het erg duur was. Ook de 964 was alleen zonder airbags leverbaar. Ik kan me voorstellen dat het ook gold voor andere afzet marketen.

Volgens mij is het zo dat de 968 van de TS een van de eerste 968s waren en ook nog een werkswagen, dus het zou zomaar kunnen dat zijn 968 nooit airbags had. Je heb vaker vreemde configuraties op werkswagens.

Nogmaals voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat 993 ELjones niet de waarheid praten, alleen dat hij zijn claims moeten onderbouwen.

21 jan 2013 20:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Krijg van warempel een Belg te horen dat ik dit topic moet lezen.

@Olaf: je voorstellen :scratch: Dat bedenk je toch niet als je dit topic tegenkomt en daarop wilt reageren.
Ja, het is netjes en siert wellicht, maar daar denk je niet aan als je op een forum binnenkomt.
Was ook niet mijn eerste post(denk ik, mezelf kennende).

Ik laat de waarheid maar in het midden tot dat TS een keer reageert. Of ik de auto zelf zie.
Maar vraag mij desondanks ook af waarom iemand de moeite neemt hierop te reageren, als oud eigenaar, als hij niet behulpzaam zou willen zijn. Hoe vervelend het ook kan zijn voor TS.

21 jan 2013 20:30
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Misschien is 993 eljones zelf geinteresseerd, en probeert zo ts te ontmoedigen, dat is de tegenhanger in deze zaak.
Geen bewijs is geen bewijs. 993 komt hier zomaar binnenvallen, en dat is ook niet zoals het hoort, je zou jezelf even kunnen voorstellen.

Overigens zijn er wel slechtere schadebakken goed gedocumenteerd, en zijn na vakkundige reparaties onbetaalbaar op het moment.
Ik zou bij schade alles van a tot z vastleggen, ook om het 'leven' van de auto en de zorg hiervan zuiver te houden.
Bijna geen 1 auto blijft 50 jaar schadevrij, maar laat dan in godsnaam zien hoe dat is opgelost.

21 jan 2013 20:31
Profiel
Moderator
PF #57
Ik ben wellicht naief, maar ga altijd uit van goede bedoelingen tot het tegendeel bewezen is. Heb ELJones hierboven al uitgelegd waarom er wat wantrouwend op zijn openingsposts wordt gereageerd. Ik moet zeggen dat de reactie op de vorige pagina ('Hahahaha mooie gasten op dot forum. Beter veranderen jullie de naam in Porsche handelaren forum Nederland.') niet echt gezellig...

21 jan 2013 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Ik snap de link tussen het vermeende schadeverleden en de vermeende onwil van verkoper om een AKK uit te voeren niet. Auto is in 2008 gekeurd bij Renntech, blijkbaar is de vermeende zware schade daar niet ontdekt. Dat kan betekenen dat die schade er of nooit is geweest of heel deskundig is hersteld. In beide gevallen zou ik me als verkoper niet zo'n zorgen maken dat deze een tweede keer wel aan het licht komt.

21 jan 2013 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Dit is nu precies de reden waarom ik er geen geheim van maak dat mijn 993 wat plaatwerkschade heeft (gehad) ik maak aan de hand van de foto reportage duidelijk dat alles met nieuwe delen weer opgebouwd word... en alles perfect behandeld wordt.. zodat het duidelijk is dat een plaatwerkschade niet het einde is....

Maar 993 eljones KAN geen foto's laten zien omdat hij de auto gekocht heeft nadat de schade al gerepareerd was voor/bij de eerdere eigenaar.

de enigste die hier nog bewijs kan leveren is firma de bock, iemand een connectie daar???

21 jan 2013 21:28
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Toch blijf ik de communicatie een beetje vreemd vinden. Onverwacht en volledig uit het niets komt daar ineens een opmerking. Ik zal niet roepen dar mr Jones een leugenaar is, alleen is het allemaal wel erg simpele en korte communicatie. Ook renntech zal zoiets zien tijdens een akk, ondanks dat het goed gedaan is, toch?

21 jan 2013 21:34
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Sigrid schreef:
@Olaf: je voorstellen :scratch: Dat bedenk je toch niet als je dit topic tegenkomt en daarop wilt reageren.

Nee - dan kom je gewoon zo de deur binnen vallen ..

993ELjones schreef:
Bekende wagen... Vraagprijs is wel een beetje aan de hoge kant aangezien deze wagen een Duitser is die heeft "gerold". 16-GR-DS heeft serieus veel schade gehad. Geloof me ik kan het weten....

Inplaats van bijvoorbeeld te schrijven, Hallo, ik ben Pietje Puk en ben van ??-??-???? tot ??-??-??? eigenaar van deze Porsche geweest - en dan z'n verhaal er achter - wat we er nu uit hebben moeten trekken :popcorn:

Hij had ook TS een PB kunnen sturen en hem kunnen vragen of hij er weet van heeft dat deze 968 (B)lijkbaar (zware?) schade heeft gehad :idea:

21 jan 2013 21:43
Profiel WWW Facebook 
Olaf schreef:
Hij had ook TS een PB kunnen sturen en hem kunnen vragen of hij er weet van heeft dat deze 968 (B)lijkbaar (zware?) schade heeft gehad :idea:

Tja TS zet ook een dag later na dat het topic gesplitst is en hij ondertussen dus weet dat het blok zweet ijskoud auto apk gehad en voor de rest geen bijzonderheden :wink:

21 jan 2013 21:49
Profiel
964 C2
@ Olaf:Ja, dat had allemaal gekund.

21 jan 2013 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ben het met Bully eens dat de de instelling en gedrag van de TS erop wijst dat er wellicht iets achtergehouden wordt (dat lees ik tussen de regels). Gecombineerd met de melding van de oud eigenaar 993ELjones en het niet meer reageren van TS heb ik mijn conclusie al gemaakt. Hiep, hiep, hoera voor de klokkeluider!!

21 jan 2013 23:23
Profiel
Moderator
PF #57
felix bahama 912 schreef:
... heb ik mijn conclusie al gemaakt. ...

en daar wil ik persoonlijk graag wat voorzichtiger mee zijn. ieder z'n meug.

21 jan 2013 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
If it smells like a dog......

22 jan 2013 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
felix bahama 912 schreef:
Ben het met Bully eens dat de de instelling en gedrag van de TS erop wijst dat er wellicht iets achtergehouden wordt (dat lees ik tussen de regels). Gecombineerd met de melding van de oud eigenaar 993ELjones en het niet meer reageren van TS heb ik mijn conclusie al gemaakt. Hiep, hiep, hoera voor de klokkeluider!!

Hoe kan TS nu iets achterhouden? AKK bij Renntech bracht schade niet aan het licht, en enige 'bewijs' van de schade die hier voorbij is geweest is weergave van mening van schade expert die de auto ooit een keer gezien zou hebben. Plus wat insinuaties over vermeende toenmalige praktijken bij de Bock. Hoe kan TS daar nu inhoudelijjk op reageren? Ik vind het allemaal veel te dun.

22 jan 2013 0:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Door niet akkoord te gaan met een AKK bij een PC en helemaal geen reactie te geven op de laatste ontwikkelingen. Als het mijn auto was die hier zo werd neergezet en ik kon de aantijgingen ontkrachten had ik mijn auto niet zo laten affakkelen hier.

22 jan 2013 0:21
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Hold your horses .. dirty gertie

Ik lees inderdaad AKK bij Renntech in het eerste bericht, maar niet de uitkomst daarvan ...

Maar je hebt wat mij betreft wel gelijk dat er met de vinger her en der gewezen wordt - terwijl 993Eljones wss geen weet heeft van wat er met deze 968 is gebeurd (of gebeurd kan zijn) sinds hij 'm verkocht heeft.

• Neem een voorbeeld aan de 993 van Fabian - en mijn RS - beide auto's met een schade verleden - waar (nu en) straks - niks meer van terug te zien is ... en de herstelling net zo goed (of mss beter) is dan toen het product de fabriek heeft verlaten :wink:

22 jan 2013 0:22
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Fair punt met 1 verschil: F en jij laten het (gewoon) zien.

22 jan 2013 0:35
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Johannvb schreef:
Ik kan je vertellen dat de 968 in Zuid Afrika zonder airbags was geleverd. Dat omdat het toen nog niet wettelijk verplicht waren en het erg duur was. Ook de 964 was alleen zonder airbags
leverbaar. Ik kan me voorstellen dat het ook gold voor andere afzet marketen.

Klopt, maar er zijn maar heel weinig 968s geleverd zonder airbags voor het geld (airbags waren standaard). De echte reden is dat voor RHD landen in '92 nog geen airbags beschikbaar waren. In Duitsland is maar 1 (!) 968 geleverd zonder airbags in '92. Vanaf modeljaar '93 is alleen de Club Sport nog geleverd zonder airbags.

Als je goed kijkt naar de interieur foto zie je dat het dashboard een met leder bekleed exemplaar is en afwijkt van de middenconsole. Dit komt normaal gesproken niet voor (en ook niet in combinatie met stoffen stoelen) en bevestigt het verhaal over 'de Bock'.

22 jan 2013 1:19
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Interessant iets die dashboard- en airbag- kunde :thumleft:

bully schreef:
Tja TS zet ook een dag later na dat het topic gesplitst is en hij ondertussen dus weet dat het blok zweet ijskoud auto apk gehad en voor de rest geen bijzonderheden :wink:

Even de tijden naast elkaar houden (of zetten), Bully :popcorn:

22 jan 2013 1:50
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik heb TS op de hoogte gesteld van de activiteit in zijn verkoop topic. Misschien kan hij hier wat licht op werpen.

Met de chassisnummer moet via een Dealer alle info over airbags etc. eenvoudig op te vragen zijn. Dus iemand met een contact?

22 jan 2013 8:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Ik heb die informatie. Weet iemand hier het chassisnummer?

22 jan 2013 10:01
Profiel
964 c2
Den Haag
Johannvb schreef:
Ik heb TS op de hoogte gesteld van de activiteit in zijn verkoop topic. Misschien kan hij hier wat licht op werpen.

Met de chassisnummer moet via een Dealer alle info over airbags etc. eenvoudig op te vragen zijn. Dus iemand met een contact?

TS was gisteren sowieso al een keer ingelogd.
Laten we z'n spoedige reactie even afwachten.

22 jan 2013 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Juist - en alles in proporties zien. Een goede 968 met 2 ton op de teller, airco, targa, laatste 5-10jr onderhoud bij Renntech en vdGugten, dan vind ik € 11-12K geen verrassing. Ook niet met langgg geleden goed herstelde schade (aanname!!).
Blijft zuur voor de TS als deze oprecht niet van de voormalige schade op de hoogte was. Voor mij zou de prijs hierdoor niet veel omlaag hoeven, de Renntech en VdGugten oordelen zijn recenter dan de schade.

22 jan 2013 11:26
Profiel
Olaf schreef:
Even de tijden naast elkaar houden (of zetten), Bully :popcorn:
Splitsen-07 jan 2013 22:29.......TS was toen op de hoogte van een zwetend blok.....Apk + verder geen bijzonderheden-08 jan 2013 20:53 :wink:

22 jan 2013 14:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo jongens ik heb het chassisnr. gevonden op mijn vrijwaringsbewijs.

ZNS801861

Daar moet nog een lettercode voor staan, maar die heb ik hier niet op staan. Volgens mij begonnen ze met WPOZZZ96..

Ik ben benieuwd wat hieruit komt. De 968 bijbel vertelt mij hier namelijk ook dat er standaard airbags in de coupé zaten.

Laat even weten...

22 jan 2013 17:27
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende